اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

مدیر موزه سفالینه و آ‌بگینه خبر داد

برگزاری اولین همایش « چهره ملی آبگینه در تاریخ ایران» در دی ماه

مدیر موزه سفالینه و آ‌بگینه از برگزاری اولین همایش « چهره ملی آبگینه در تاریخ ایران» در دی ماه خبر داد.

برگزاری اولین همایش « چهره ملی آبگینه در تاریخ ایران» در دی ماه

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری فارس، امید شیوا در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در خصوص ویژگی‌های منحصربه فرد موزه سفالینه و آبگینه گفت: این مجموعه به مدت 30 سال مرکز کار قوام‌السلطنه بود و در سال 1320 چند سالی به عنوان سفارت مصر فعالیت کرد و پس از آن در سال 1325 به موزه سفال و آبگینه تبدیل شد. 

وی با اشاره به دکوراسیون و ویترین‌سازی بی‌نظیر مجموعه گفت: در حال حاضر چندین طراح اروپایی برای الهام‌گیری از ویترین‌های این موزه به ایران آمده‌اند. 

شیوا با بیان اینکه ما تصمیم داریم که در بعد بین‌المللی خود را معرفی کنیم، گفت: به دنبال همکاری پژوهشی با موزه ملی کره جنوبی هستیم و امیدواریم در سال 2019 در حوزه شیشه وارد تعامل مستقیم با موزه ملی کره شویم. 

مدیر موزه سفالینه و آ‌بگینه با اشاره به رویکردهای فرهنگی موزه سفالینه و آ‌بگینه تا پایان سال 97، گفت: با توجه به تعامل خوبی که با بنیاد فارابی داریم قرار بر این شده که مستندی در خصوص موزه آبگینه با همکاری یکی از مستندساز مشهور و با جنبه بین‌المللی داشته باشیم. 

وی از برگزاری اولین همایش چهره ملی آبگینه در تاریخ ایران خبر داد و گفت: این همایش در دی ماه امسال برگزار خواهد شد. 

شیوا ادامه داد: همچنین به دنبال تبادل افکار اقتصاد هنر هستیم و در همین راستا از سفرا و رایزنان فرهنگی چین،‌ایتالیا، فرانسه، اتریش و  ژاپن دعوت کرده‌ایم که از ماه آینده به ایران می‌آیند. 

مدیر موزه سفالینه و آ‌بگینه ادامه داد: ما در امور بین‌المللی با چند موزه مشهور دنیا ارتباط خواهیم داشت، شیشه‌های ایرانی تاریخی فقط در ایران نیست و بخشی از آنها در موزه‌های چین، ژاپن، انگلستان و سن‌پترزبورگ به نمایش گذاشته شده است. 

وی از اختصاص بودجه از سوی سازمان میراث فرهنگی برای مرمت و بازسازی موزه آبگینه خبر داد و گفت: تخصیص بودجه صورت گرفته اما هنوز پولی را دریافت نکرده‌ایم. 

شیوا با بیان  اینکه گمان می‌کنم حدود 300 تا 400 میلیون تومان در فاز اول هزینه خواهیم داشت، گفت: قرار است که این هفته جلسه مرمت برگزار شود که در صورت تایید شاهد تعطیلی 30 تا 40روزه موزه خواهیم بود. 

مدیر موزه سفالینه و آ‌بگینه با بیان اینکه در فاز اول مرمت قطع سیستم‌ها و برق‌کشی در دستور کار است گفت: مرمت سخت‌افزاری موزه آبگینه از سال آینده آغاز می‌شود. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما 2064 قطعه شیء داریم گفت: 900 شیء شیشه و آبگینه،‌680 شیء سفال، 242 شیء بلور و 242 شیء دیگر هدایای اهدایی به موزه است که از این تعداد 730 قطعه در موزه سفالینه و آبگینه در معرض نمایش قرار دارد. 

شیوا درخصوص میزان بازدید از این موزه گفت: پس از موزه ملی ایران ما بیشترین بازدید کننده را داریم که در طول سال به غیر از ایام نوروز این تعداد به حدود 30 هزار نفر می‌رسد و به طور تقریبی 150 تا 200 بازدیدکننده داخلی و خارجی داریم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول