اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

صبح امروز

عطاالله صفرپور هنرمند گرگانی سریال «پایتخت» درگذشت

عطا‌الله صفرپور بازیگر سریال پایتخت و تنها بازمانده هنر سیاه‌بازی ایران جان خود را از دست داد.

عطاالله صفرپور هنرمند گرگانی سریال «پایتخت» درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عطا‌الله صفرپور بازیگر سریال پایتخت و تنها بازمانده هنر سیاه‌بازی ایران بر اثر بیماری ریوی جان خود را از دست داد.
مریم رحمانی رئیس اداره هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر فوت این هنرمند فرهیخته استان گلستان را تایید کرد.
صفرپور مدتی از بیماری ریوی رنج می‌برد و روزهای گذشته در بیمارستان فلسفی گرگان در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری شد که صبح امروز پس از گذراندن دوره سخت بیماری جان خود را از دست داد.

عطالله صفرپور متولد ۱۳۲۴ در شهر گرگان است و از سال ۱۳۳۲ با اجرای نمایش «سرباز عیالوار» وارد عرصه بازیگری تئاتر شد.
وی یکی از برجسته‌ترین و تنها بازمانده هنر سیاه‌بازی ایران بود و این هنرمند ارزشمند از سال ۱۳۴۶ به عنوان بازیگر نمایشی وارد رادیو گرگان شد و فعالیت‌های مختلفی در عرصه نویسندگی و کارگردانی را در کارنامه خود ثبت کرد.
ساخت و بازی در نمایش‌های رادیویی فرهنگ‌سازی در عرصه‌های کشاورزی، مصرف آب، کشاورزی، ترافیکی و موضوعات مختلف دیگر گوشه کوچکی از دنیای هنری وی بوده است .

بازی در فیلم «ابر و آفتاب» و «دختری به نام تندر» و بازی در سریال‌های «رسم عاشقی»، «شمشادخان»، «گلشیفته» و «پایتخت چهار» از جمله آثار این هنرمند فرهیخته گرگانی است.
شرکت در‌جشنواره‌های نمایش‌های سنتی و آیینی و کسب رتبه در این جشنواره‌ها و دریافت تندیس از هیات داوران از جمله افتخارات وی بوده است و وی در هفتمین جشنواره سراسری تئاتر فجر از سوی هیئت داوران به عنوان بازیگر دوم انتخاب شد.

شرکت در دهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش جشنواره جشنواره‌ها و دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر، شرکت در پنجمین و ششمین جشنواره هنری ادبی روستا و دریافت دیپلم افتخار و تجلیل از نامبرده در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار از دیگر موفقیت های این هنرمند کشورمان است.
روحش شاد و یادش گرامی باد...
انتهای پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول