اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

همزمان با آمادگی دمشق برای عملیات ادلب

رویترز: ترکیه، «جبهه النصره» را در لیست سیاه تروریسم قرار داد

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که «هیئة تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) در لیست سیاه تروریستی قرار دارد.

رویترز: ترکیه، «جبهه النصره» را در لیست سیاه تروریسم قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ریاست جمهوری ترکیه روز جمعه (۹ شهریور) طی فرمانی اعلام کرد که ائتلاف «هیئة تحریر الشام» یا همان گروه تروریستی «جبهه النصره» سابق را در لیست تروریستی این کشور قرار داده است.

خبرگزاری رویترز ، با اعلام خبر نوشت، که اخطاریه‌‌هایی که در «روزنامه رسمی جمهوری ترکیه» منتشر شده، با قطعنامه سازمان ملل در ماه ژوئن گذشته تطابق دارد که در آن، سازمان ملل هیئة تحریر الشام را به لیست افراد و سازمان‌هایی اضافه کرد که دارایی‌های آن‌ها به دلیل ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش بلوکه شده است.

این خبرگزاری نوشت که این اقدام ترکیه قبل از عملیات احتمالی ارتش سوریه با حمایت روسیه برای آزادسازی استان ادلب صورت می‌گیرد.

ائتلاف هیئة تحریر الشام شامل گروه تروریستی جبهه النصره و چند گروه دیگر می‌شود. جبهة النصره برای خارج شدن از لیست سیاه، بارها نام خود را تغییر داده اما تا الان به عنوان شاخه گروهک القاعده در سوریه شناخته می‌شود. هم اکنون نام این گروه «جبهة فتح الشام» (جفش) است.

ترکیه پیشتر در مورد هرگونه عملیات نظامی ارتش سوریه و متحدان آن در استان ادلب که در اشغال جبهه النصره قرار دارد، هشدار داده است.

این هفته منبعی در ارتش سوریه اعلام کرد که ترکیه به واسطه روسیه به دمشق پیام داده و از سوریه خواسته عملیات نظامی در ادلب را به تعویق بیاندازد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول