اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان: ترکیه به S-400 نیاز دارد

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه هرگز در برابر اجبارها و تحمیل‌های آمریکا تسلیم نخواهند شد، تاکید کرد به سامانه‌های پدافند موشکی S-400 نیاز دارند و به زودی آنها را تحویل می‌گیرند.

اردوغان: ترکیه به S-400 نیاز دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) با انتقاد از سیاست‌های ضدترکیه‌ای دولت آمریکا گفت آنکارا به سامانه‌های پدافند موشکی S-400 نیاز دارد و این توافق انجام شده است.

اردوغان طی سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاه افسری در شهر «بالیکسیر» گفت: «نبرد با تروریسم برای همه امری صحیح و بدیهی است اما مشکل آنها (غرب) ترکیه است، و به همین دلیل است که وقتی (عملیات می‌کنیم) تغییر موضع می‌دهند».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با ابراز امیدواری برای تحویل گرفتن سامانه‌های S-400 در آینده نزدیک، افزود: «غیرقابل قبول است که اجبارهای آمریکا را بپذیریم. ترکیه به آنها نیاز دارد و این دیگر یک قراردادِ انجام شده است».

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر لزوم همکاری آنکارا با کشورهای دیگر به‌جز آمریکا و اروپا، توضیح داد: «پرونده‌هایی که در آمریکا علیه مقامات ما تشکیل شده و احکام صادره را در هیچ کشوری نمی‌توانید ببینید».

اردوغان با بیان اینکه بی‌ثباتی نرخ ارز ترکیه، درپی عملیات اقتصادی علیه این کشور است، افزود: «اقدامات لازم برای مقابله با کاهش ارزش لیر را آغاز کرده‌ایم و شاهد نتایج واقعی آن هستیم».

وی سپس با انتقاد از تصمیم دولت آمریکا برای تعلیق فروش جنگنده‌های F-35‌ به ترکیه، گفت: «ترکیه بخشی از این پروژه است و به جنگنده‌های F-35 نیز نیاز دارد... ما فعلا 900 میلیون دلار برای این جنگنده‌ها هزینه کرده‌ایم و به پرداخت مابقی مبلغ قرارداد ادامه می‌دهیم».

انتهای پیام/


عضویت در کانال های بین‌الملل و سیاست خارجی فارس
سروش
آی گپ


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول