اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بیست و هفتمین سالگرد استقلال قرقیزستان +تصاویر

مراسم ویژه به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد استقلال در سراسر قرقیزستان برگزار شد.

بیست و هفتمین سالگرد استقلال قرقیزستان +تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک امروز در سراسر قرقیزستان به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد استقلال این کشور مراسمات فرهنگی برگزار شد.

مراسم اصلی در میدان مرکزی شهر «بیشکک» موسوم به «آلاتو» با حضور مقامات رسمی از جمله «سارانبای جین بیک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان، فعالان اجتماعی، فرهنگی و غیره برگزار شد.

جین بیک‌اف در ابتدای این مراسم به جمعیت قرقیزستان تبریک گرفت و اظهار داشت: مردم قرقیز با تلاش‌های زیاد به آزادی رسیده و در این راه قربانی‌های زیادی دادند.

وی ادامه داد: آزادی و استقلال همچنان ارزش درخشان کشورمان است که 2 انقلاب علاقمندی مردم به عدالت را نشان داد و امروز ما اسامی شهدای کشور را یادآوری می‌کنیم.

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: بیست و هفت سال استقلال در مقیاس جهانی مدت طولانی نمی‌باشد اما قرقیزستان جایگاه خود را در بین جامعه بین‌الملل پیدا کرده و امروز «بیشکک» عضو رسمی پروسه‌های همگرایی منطقه‌ای و جهانی شده که چنین دستاوردهایی باید حفظ به نسل‌های بعدی انتقال یابد.

جین بیک‌اف خاطر نشان کرد: رعایت قوانین، احترام به حقوق انسان، دفاع از ارزش‌ها و منافع آن یکی از پایه‌های اساس توسعه قرقیزستان است و دولت نیز نیروی انسانی در بخش‌های مختلف به عنوان ارزش اصلی کشور می‌داند.

وی با اشاره به لزوم توجه به نیازهای مردم توسط نهادهای دولتی و مبارزه شدید با فساد ادامه داد: من به عنوان رئیس جمهور قرقیزستان تمام این تغییرات را انجام می‌دهم و با هم ما کشور آزاد، با جمعیت آزاد برای آینده می‌سازیم.

جین بیک‌اف تصریح کرد: همچنین بیشکک به توسعه همکاری دوستانه با کشورهای همسایه ادامه خواهد داد که بهبود روابط با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری شانگهای و سازمان همسود با توجه به منافع ملی نیز صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: خوشبختی قرقیزستان در استقلال و وحدت است. بیست و هفتمین سال استقلال برای شما مبارک باشد.

مراسم فرهنگی به همراه برگزاری نمایشگاه‌ها و تئاتر تا شب برگزار می‌شود و در شهرهای بیشکک و «اوش» آتش بازی صورت می‌گیرد.

در تاریخ 31 اگوست سال 1991 پس از فرپاشی شوروی، قرقیزستان به عنوان کشور مستقل شناخته شد و همچنین طی 27 سال گذشته در این کشور 2 انقلاب در سال‌های 2005 و 2010 با هدف سرنگونی دولت‌ها صورت گرفت.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول