اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مستندسانسورشده الجزیره فاش می‌کند:

دست‌های پشت پرده لابی صهیونیسم در اجاره هوادار برای اسرائیل در آمریکا

بخش‌هایی از یک مستند سانسورشده شبکه «الجزیره» درباره نفوذ لابی‌های صهیونیست در داخل آمریکا، برگزاری یک تظاهرات ساختگی در حمایت از رژیم صهیونیستی را به تصویر می‌کشد.

دست‌های پشت پرده لابی صهیونیسم در اجاره هوادار برای اسرائیل در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک تظاهرات ساختگی در حمایت از رژیم صهیونیستی در یک کلیپ اختصاصی از یک مستند سانسورشده شبکه «الجزیره» درباره نفوذ اسرائیل در آمریکا گنجانده شده است.

شبکه «الجزیره» یک مستند زیرزمینی درباره عملکرد لابی صهیونیست در داخل آمریکا ساخته است. این مستند  درباره آمریکا هرگز پخش نشد اما قطر که تأمین مالی این شبکه را عهده‌دار است پس از فشارهای بسیار از جانب لابی‌های صهیونیست، این مستند را سانسور کرده است.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، پس از آنکه نسخه انگلیسی مستند زیرزمینی «لابی» در سال 2017 میلادی پخش شد، نفوذ رژیم صهیونیستی در درون حزب کارگر انگلیس و نقش این رژیم در تحریک اتهامات مربوط به یهودستیزی افشا شد، همین مسئله باعث شد تا جلوی پخش نسخه آمریکایی این مستند گرفته شود.

به دلیل فشار زیادی که روی قطر به عنوان مالک اصلی شبکه «الجزیره» اعمال شده، قرار است که نسخه آمریکایی این مستند به صورت سانسور شده نیز پخش شود اما تأخیر در پخش آن منجر به انتشار بخش‌هایی از این مستند شده است.

یک قسمت از این مستند سانسورشده که روز سه‌شنبه گذشته منتشر شده، افشا می‌کند که اندیشکده‌های آمریکایی یک تظاهرات ساختگی به منظور ایجاد اخلال در برگزاری کنفرانسی دانشجویی با موضوع فلسطین در سال 2016 میلادی به راه انداخته‌اند. این اقدام با هدف ایجاد تصویری از مخالفت با برگزاری این کنفرانس در حمایت از فلسطین انجام گرفته در شرایطی که در واقعیت، اصلا چنین مخالفتی وجود نداشته است.

 

بخشی از مستند «لابی» که از نفوذ لابی‌های صهیونیست در داخل آمریکا پرده بر می‌دارد

 

در این تصاویر که نشان می‌دهد این اعتراضات ساختگی با تلاش «کمیته فوریت اسرائیل» و «موسسه هووِر» برگزار شده بود، یکی از افرادی که در سازماندهی این اعتراضات نقش داشت، رسما اعتراف می‌کند که رئیسش به وی گفته بود که شرکت در این اعتراض، «اجباری» است و حتی می‌گوید که برای انجام این کار 50 هزار دلار در نظر گرفته شده بود.

این ویدئو همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان در این اعتراض ساختگی در یک جلسه توجیهی شرکت کرده‌اند تا تأکید خاصی روی این مسئله داشته باشند که این گروه دانشجویی حامی فلسطین، یک «گروه نفرت» است که به ترویج نفرت، دشمنی و خشونت مشغول است.

این اعتراضات ساختگی در شرایطی برگزار شده که تعدادی از سازمان‌دهندگان آن، شعارهایی جعلی علیه فلسطین سر می‌دادند و فریاد می‌زدند، «آنها زنان را می‌کشند، آنها بچه‌ها و کودکان را می‌کشند».

تصاویر فاش شده از این مستند سانسورشده علاوه بر این شامل کلیپی می‌شود که یکی از سازمان‌دهندگان این اعتراض ساختگی توضیح می‌دهد آمریکا حتی از انگلیس هم بیشتر طرفدار و حامی اسرائیل است.

مستند «لابی» افشا می‌کند که گروه‌های لابی آمریکایی همکاری تنگاتنگی با عناصر اطلاعات نظامی اسرائیل دارند.

شبکه راشاتودی گزارش کرده است، یک بخش دیگر از این مستند که قبلا منتشر شده بود، فاش کرده است که یک وبسایت ناشناس که دانشجویان را برای حمایت از فلسطین هدف گرفته، از «آدام میلستین» یک سرمایه‌گذار آمریکایی و همچنین یکی از بزرگترین تأمین‌کنندگان بودجه لابی صهیونیست در آمریکا پول گرفته است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول