اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دی میستورا: شکی نیست که دولت سوریه باید تمامیت ارضی خود را باز پس گیرد

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بر حق دمشق بر بازپس گیری تمامیت ارضی خود تأکید و تصریح کرد که باید با گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره و القاعده مبارزه شود.

دی میستورا: شکی نیست که دولت سوریه باید تمامیت ارضی خود را باز پس گیرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه امروز پنجشنبه در خصوص شروع جنگ در استان ادلب سوریه که تحت اشغال گروههای تروریستی قرار دارد، ابراز نگرانی کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از دی میستورا گزارش داد: «هیچ کس در مبارزه با تروریستهایی مانند [جبهه] النصره و القاعده و حق دولت سوریه برای برقراری مجدد حاکمیت ارضی خود شک ندارد».

وی با بیان اینکه تروریستهای خارجی زیادی در ادلب سوریه  مستقر هستند، اعلام کرد که سازمان ملل تعداد تروریستهای النصره و القاعده را که در ادلب حضور دارند 10 هزار نفر برآورد می‌کند.

این مسئول سازمان ملل درباره تلاشهای مسکو، تهران و آنکارا برای یافتن راهکار در ادلب گفت: «باید زمان بیشتری به روسیه، ایران و ترکیه داد تا تلاش کنند که از بروز هر گونه تشدید نظامی گسترده در ادلب جلوگیری کنند».

وی همچنین تأکید کرد که سازمان ملل آماده است در راستای ایجاد یک گذرگاه انسانی با دمشق همکاری کند؛ گذرگاهی که افراد غیر نظامی از طریق آن به سلامت از ادلب خارج شوند.

در راستای ایجاد این گذرگاه باید گفت که ارتش سوریه دوشنبه هفته گذشته گذرگاه ابوالظهور را برای خروج افراد غیر نظامی از مناطق تحت اشغال تروریستها در ادلب ایجاد کرد.

در بازه زمانی یک هفته‌ای که این گذرگاه فعال بود، بیش از 9 هزار غیر نظامی که بیشتر آنان زنان و کودکان بودند، از ادلب خارج و وارد مناطق تحت کنترل ارتش سوریه شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول