اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

در نشست مدیر‌ بنادر‌ سیستان‌‌و‌بلوچستان و مدیر‌عامل عمران‌ آستان قدس‌ مطرح شد

اطمینان از توسعه‌ بندر چابهار با سرمایه‌گذاری آستان‌ قدس و ورود بخش خصوصی

در نشست مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و مدیر عامل عمران و توسعه اقتصادی آستان قدس رضوی، سرمایه‌گذاری آستان قدس در بندر چابهار و ورود بخش خصوصی به این بندر، از مصادیق اطمینان از توسعه و ثبات بندر چابهار اعلام شد.

اطمینان از توسعه‌ بندر چابهار با سرمایه‌گذاری آستان‌ قدس و ورود بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان‌، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشست با مدیر عامل عمران و توسعه اقتصادی آستان قدس رضوی ضمن تأکید بر نقش بندر چابهار در ارتقاء جایگاه تجارت دریایی کشور، بهره‌گیری از فرصت‌ها و قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی بندر چابهار را عامل ایجاد جذابیت، تحرک و توسعه محور شرق و شکوفایی اقتصادی کشور خواند.

بهروز آقایی در این نشست ضمن تشریح فرصت‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری ویژه بندر چابهار افزود: بندر چابهار فرصتی بی نظیر به واسطه برخورداری از موقعیت ترانزیتی، واردات، صادرات و صادرات مجدد کالا است.

وی ضمن تشریح فرصت‌های بی‌شمار سرمایه‌گذاری در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، این بندر را، بندری بدون محدودیت با موقعیت ممتاز جغرافیایی و منطقه ای معرفی کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: واقع شدن در مسیر کریدور شمال – جنوب و برخورداری از زیرساخت مناسب جهت حمل و نقل دریایی و همچنین مبادلات گسترده تجاری کشورهای هندوستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه و CIS ، بندر چابهار را دارای امتیازات ویژه کرده که سرمایه‌گذاری و حضور صاحبان کالا را در این بندر اقیانوسی توجیه‌پذیر می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت تخصیص 20 درصد کالاهای اساسی کشور به بندر چابهار تصریح کرد: فعال سازی بندر شهید بهشتی چابهار و تکمیل روند پروژه خط ریلی چابهار – زاهدان و احیاء محور شرق با اختصاص تخلیه کالای سهم استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، رضوی و خراسان شمالی به بندر چابهار تحقق خواهد یافت که این پروژه با ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی نظیر آستان قدس رضوی میسر خواهد شد.

آقایی‌ گفت: بندر چابهار آمادگی همکاری همه جانبه با تجار، صاحبان کالا و بخش‌های خصوصی را دارد.

وی‌ مشارکت در ساخت، تجهیز و اپراتوری فازهای 2 تا 5 بندر شهید بهشتی با تضمین ترافیک کالا و کشتی، احداث اسکله و ترمینال نفتی و پتروشیمی و گالری خطوط لوله انتقال، احداث کارخانجات فرآوری کالا از قبیل کارخانه های تولید خوراک دام، تصفیه شکر، روغن کشی، تصفیه روغن و بسته بندی مواد غذایی، احداث انبارهای مکانیزه کالا، احداث انبار کالای فله و عمومی، ساخت انبار مکانیزه و سیلوی نگهداری غلات، ساخت مخازن نگهداری روغن خام و روغن صنعتی و احداث تأسیسات و مخازن خدمات سوخت رسانی به کشتی ها (بانکرینگ) را بخشی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بندر چابهار ‌دانست.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول