اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

دلالان؛ دلیل تفاوت قیمت‌ خودرو در کارخانه و بازار/ ثبات در بازار خودرو را پیگیری می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تفاوت قیمت‌ خودرو در کارخانه و بازار به دلالان مربوط می‌شود؛ اما وزارت «صمت» ثبات در بازار خودرو را پیگیری می‌کند.

دلالان؛ دلیل  تفاوت قیمت‌ خودرو در کارخانه و بازار/ ثبات در بازار خودرو را پیگیری می‌کنیم

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان، محمد شریعتمداری بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و افتتاح گمرک گرمسار با حضور نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس، معاون استاندار سمنان و شماری از مسؤولان استانی و کشوری، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تفاوت قیمت‌ خودرو در کارخانه و بازار به دلالان مربوط می‌شود؛ اما وزارت «صمت» ثبات در بازار خودرو را پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: شورای رقابت که به‌طور مستمر با حضور کارشناسان امر برگزار می‌شود، قیمت خودرو را مشخص می‌کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم خودروسازان را مکلف کرده است تا تنها با نرخ مصوب، خودروهای تولید داخل را به بازار عرضه کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز بر اساس ترتیبی که اتخاذ شده است، تنها بر اساس یک کد ملی و یک آی.پی، خودروهای تولیدی داخل کشور را به فروش می‌رسانند.

شریعتمداری بیان داشت: شرکت‌های خودروساز نمی‌توانند بیش از قیمت تعیین‌شده از سوی شورای رقابت، به فروش خودرو اقدام کنند و عمده تفاوت قیمت‌ها بین کارخانه و بازار به دلالانی مربوط می‌شود که نسبت به خرید و فروش خودرو اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز افزایش قیمتی ندارند؛ اما در بازار بین فروشنده و خریدار به‌صورت توافقی روی قیمت توافق می‌شود و نقش دلالان در این بخش پررنگ است.

کمبود برخی قطعات خودروهای داخلی جبران می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت به کمبود برخی قطعات خودروهای داخلی بعد از تحریم‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های صورت‌گرفته این قطعات در حال تولید است.

شریعتمداری با اشاره به فشارهای اقتصادی دشمن اظهار کرد: دشمن ممکن است با این فشارها مشکلاتی نظیر تأمین مواد اولیه، توسعه تکنولوژی و تراکنش‌های مالی و ... ایجاد کند؛ اما امروز جمهوری اسلامی دارای ظرفیت‌های مهم و زیادی در بخش اقتصادی است که می‌تواند ما را از این فشارها عبور دهد.

وی بیان کرد: وجود 15 کشور در همسایگی کشورمان ظرفیت مهمی برای توسعه بخش اقتصادی محسوب می‌شود و می‌توان از ظرفیت این کشورها به‌خوبی بهره برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به انزوای کشور آمریکا در شرایط کنونی اشاره و بیان کرد: شاید زمانی بین دولت‌های بزرگ جهان احساس انزوا می‌کردیم؛ اما امروز می‌بینیم که آمریکا منزوی شده است.

شریعتمداری اضافه کرد: ممکن است که کشورهای اروپایی نتوانند برخی شرکت‌های داخلی خود را به همکاری با جمهوری اسلامی ایران مجاب کنند؛ اما در مذاکرات و بیانیه‌های مختلف حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران صریح بیان می‌کنند.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول