اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

زاهدی در همایش دشمن‌شناسی «دین‌زاو»:

اعتقادات مؤمنانی که تلاشی برای دشمن‌شناسی نداشته باشند زیر سؤال است

یک کارشناس حوزه دشمن شناسی با اشاره به ضرورت دشمن شناسی در اسلام گفت: دین کسانی که به خدا و رسول و روز قیامت باور دارند، اما تلاش چندانی درباره خصوص دشمن‌شناسی نمی‌کنند، زیر سؤال است.

اعتقادات مؤمنانی که تلاشی برای دشمن‌شناسی نداشته باشند زیر سؤال است

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری فارس، زاهدی کارشناس حوزه دشمن شناسی در سومین همایش تخصصی دشمن‌شناسی «دین زاو» که صبح امروز (چهارشنبه هفتم شهریورماه) در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، با تأکید بر ضرورت دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی در اسلام اظهار داشت: کسانی که به خدا و رسول او و روز جزا ایمان دارند، اما تلاشی برای شناخت دشمنان خدا وحضرت رسول نمی‌کنند، دین و باور آن‌ها زیر سؤال است.

وی در ادامه با اشاره به آیه‌ای از سوره مجادله افزود: نمی‌توان از طرفی خود را محب خداوند و دوستدار اهل بیت(ع) قلمداد کرد اما به مقابله با دشمنان اسلام برنخواست. در حقیقت کسانی در حفظ و ثبات دینشان استوارند که نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه و درصدد مقابله با خصومت‌های آنها هستند.

زاهدی تصریح کرد: نباید در مقابل دشمنان خداوند کوتاهی کرد، خواه آن بدخواه پدر باشد و یا برادر؛ لذا در قرآن کریم هیچ تعارفی برای ایستادگی در برابر بدخواهان دین خدا وجود ندارد.

وی با اشاره به آیه ۶۳ از سوره مائده گفت: قرآن دشمن‌ترین دشمنان رسول خدا را یهود توصیف کرده است. آن‌ها کسانی هستند که طمع و حرص فراوانی به دنیای فانی دارند و برای تثبیت حاکمیتشان از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند.

 

 

این کارشناس حوزه دشمن‌شناسی با بیان اینکه باید تکالیف و وظایف خود را در عرصه دشمن‌ستیزی مدنظر داشته باشیم، ابراز داشت: متأسفانه در جامعه کنونی ما برداشت هیجانی و بازی‌های رسانه ای در مورد دشمن و دشمن‌شناسی صورت می‌گیرد، در حالی که مقوله دشمن‌شناسی در اسلام به قدری حائز اهمیت است که اگر کسی لحظه‌ای از آن غفلت کند، دین و اعتقادات خود را مورد خطر دشمنان قرار داده است.

وی در ادامه یهودیان را دشمنان تراز اول مؤمنان دانست و افزود: در قرآن کریم خداوند در تمام آیه‌ها با احترام مسائل را برای اهل کتاب تشریح کرده است، اما جنایات یهود به قدری گسترده است که خداوند با عصبانیت این قوم را در کتاب آسمانی‌اش به حیواناتی همچون سگ و خر تشبیه کرده است، به عبارتی که وقتی نزدیک به این قوم می‌شویم آن‌ها عقب‌نشینی می‌کنند و هنگامی که از آن‌ها دور می‌شویم به ما حمله‌ور می‌شوند.

زاهدی با طرح این سؤال که مگر می‌شود شیطان از انسان پیروی کند؟ گفت: یهودیان در رذالت و پستی به گونه‌ای عمل کرده‌اند که گوی سبقت را از شیطان نیز ربوده‌اند، خداوند در آیه ۱۷۵ سوره اعراف، عنوان کرده که شیطان از قوم یهود تبعیت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول