اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعیدی‌کیا:

اقتصاد کشور با پول نفت درست نمی‌شود/مردم «قلعه‌گنج» را به زندگی امیدوار کردیم

رئیس بنیاد مستصعفان انقلاب اسلامی گفت: عده‌ای فکر می‌‌کنند در «قلعه گنج» پول زیادی هزینه شد در حالی که این‌طور نبود و ما مردم را به زندگی امیدوار کردیم.

اقتصاد کشور با پول نفت درست نمی‌شود/مردم «قلعه‌گنج» را به زندگی امیدوار کردیم

به  گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد سعیدی‌کیا در نشست پش از ظهر امروز شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اجرای طرح محرومیت‌زدایی لنده گفت: خود مسؤولان استان مشتاق اجرای این طرح بودند و ما بعد از «قلعه گنج» کرمان این شهرستان را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شبکه مدیریت برای بررسی طرح محرومیت‌زدایی لنده تشکیل شده است، افزود: هر هفته جلسه مربوط برای بررسی اقدامات صورت گرفته لنده در تهران تشکیل می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه هدایت، حمایت و نظارت از وظایف دولت است، گفت: تلاش این بنیاد ایجاد بستر امن  و ایجاد انگیزه در بین مردم در مناطق محروم است.

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه اقتصاد کشور با پول نفت درست نمی‌شود، افزود: قبل از انقلاب کشور آباد نشد و بعد از انقلاب هم آنطور که انتظار می‌رفت شاهد آبادانی و شکوفایی در مناطق محروم نبودیم چرا که برنامه‌ها بر اساس الگوی مردم انتخاب نشد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اجرای طرح محرومیت‌زدایی در شهرستان قلعه گنج استان کرمان گفت: مهمترین کاری که در این شهرستان انجام دادیم این بود که مردم را به زندگی امیدوار کردیم که می‌توانند زندگی خوبی داشته باشند، برخی‌ها فکر می‌کنند در این شهرستان پول زیادی هزینه کردیم در حالی که اینطور نیست.

وی با اشاره به اینکه کار در قلعه گنج در طول سه سال انجام گرفت، افزود: بنا داریم در مناطقی که طرح محرومیت‌زدایی اجرا می‌کنیم تا 7 سال بمانیم تا کارمان پایدار بماند.

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه یک صدم از آنچه در قلعه گنج بوده را نمی‌توان در فیلم‌ها و کلیپ‌ها نمایش داد، افزود: دلیل اینکه مردم در گذشته نتوانستند شغل و درآمدی داشته باشند این بود که ما زمینه را برای اشتغال آنها فراهم نکردیم.

وی بیان کرد: ما برای اختصاص وام به طرح‌های اشتغالزایی دو مورد را مد نظر داریم اول اینکه طرح توجیه اقتصادی داشته باشد و همچنین دارای ضمانت اجرا باشد که از مجموع یک هزار و 969 مورد وام در کشور 1600 مورد آنها دارای ضمانت بودن و وام خود را دریافت کردند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بیان کرد: بنیاد مستضعفان در قلعه گنج به 180 نفر وام 20 میلیونی اعطا کرد که با هر وام 20 میلیونی زمینه اشتغال 3 نفر فراهم شده است که نیازهای مردم با این وام‌ها برآورده می‌شود.

سعیدی‌کیا با اشاره به اینکه طرح‌های بنیاد مکمل طرح‌ها و اقدامات بزرگ دولت است، گفت: بنیاد مستضعفان به زودی در منطقه چالدران، خراسان شمالی و ایلام طرح‌های رفع محرومیت‌زدایی را اجرا می‌کند.

انتهای پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول