اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مسؤول حج شرکت فرودگاه‌ها در گفت‌وگو با فارس خبر داد‌

آغاز پروازهای برگشت حجاج ۳ استان از فردا/قشم‌ایر کمکی ایران‌ایر شد

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه امروز پروازهای حجاج از عربستان به فرودگاه‌های رشت و بوشهر پایان یافت، گفت‌: فردا پروازهای برگشت حجاج به فرودگاه‌های اصفهان، کرمان و ارومیه آغاز می‌شود.

آغاز پروازهای برگشت حجاج ۳ استان از فردا/قشم‌ایر کمکی ایران‌ایر شد

سیدمحمد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به انجام ‌پروازهای بازگشت حجاج به کشور، اظهار داشت: تا ساعت 24 دیروز تعداد 25 پرواز‌ انجام شد و بیش از 6 هزار و 600 نفر از حجاج به کشور برگشتند.

وی ادامه داد:‌ تا ساعت ۲۴ دیروز فرودگاه‌های امام خمینی (ره) شهید هاشمی‌نژاد مشهد، اهواز، زنجان، رشت و بوشهر‌ در خدمت پروازهای برگشت حجاج بودند.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها اضافه کرد:‌ تا ساعت 24 روز گذشته دو پرواز برگشت‌ به فرودگاه امام خمینی (ره)، 3 پرواز به فرودگاه زنجان، 3 پرواز به فرودگاه بوشهر، 8 پرواز به فرودگاه اهواز، یک پرواز به فرودگاه رشت و 8 پرواز به فرودگاه مشهد انجام شد و حجاج به کشور برگشتند.

رضوی با بیان اینکه امروز پروازهای حجاج به فرودگاه‌های رشت و بوشهر پایان یافت گفت‌: فردا پرواز برگشت حجاج به فرودگاه‌های اصفهان، کرمان و ارومیه آغاز می‌شود.

وی درباره ورود قشم‌ایر به انجام پروازهای برگشت حجاج اظهار داشت:‌ قشم‌ایر به عنوان کمکی ایران ایر همکاری می‌کند و سال گذشته هم همکاری مناسبی در پروازهای حج داشت.

مسؤول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به فراهم سازی تمهیدات پذیرایی از استقبال کنندگان حجاج گفت:‌ مستقبلان تلاش کنند کمتر به فرودگاه بیایند و بیشتر در محله‌ها و مساجد از حجاج خود استقبال کنند اما مستقبلانی که به فرودگاه می‌آیند، حتما به توصیه مسئولان فرودگاه توجه کنند و در حوزه مسیر تردد، مسیر پارک خودرو و غیره با دست اندرکاران فرودگاه همکاری کنند.

بنابراین گزارش، در پروازهای رفت 156 پرواز برای انتقال حدود 42 هزار زائر به فرودگاه مدینه انجام شد‌ و همچنین 159 پرواز با حدود 44 هزار زائر به فرودگاه جده رفت؛ از این بین 186 پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و 129 پرواز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام شده است.

‌شرکت هواپیمایی سعودی امسال پروازهای فرودگاه‌های مشهد، تبریز، ارومیه، کرمانشاه، گرگان، زاهدان، زنجان، ساری و فرودگاه امام خمینی(ره) را برای اعزام زائران‌ برعهده دارد.

‌ایران‌ایر مسئولیت جابه‌جایی زائران کرمان، اهواز، یزد، بوشهر، رشت، اصفهان، بندرعباس، بیرجند، همدان و فرودگاه شیراز را برعهده دارد که در پروازهای برگشت، قشم‌ایر هم به کمک ایران‌ایر آمد؛ ‌فرودگاه امام خمینی(ره) بین ‌ایرلاین سعودی و هما و قشم‌ایر مشترک است.

‌سرجمع شرکت‌ هواپیمایی سعودی مسئولیت انجام پروازهای حج از ۸ فرودگاه و ایران‌ایر از ۱۰ فرودگاه را برعهده دارند و فرودگاه امام خمینی(ره) بین دو ایرلاین مشترک است.

بنابراین گزارش، پروازهای بازگشت همیشه از پروازهای رفت حساس‎تر است زیرا حجاج پس از یک ماه به وطن باز می‌گردند و خستگی‎هایی دارند و از سویی خانواده‎های آنها نیز چشم انتظارشان هستند و با اشتیاق و تعداد بیشتری برای استقبال آنها به فرودگاه‎ها می‎روند که ضرورت دارد در این حوزه به دلیل جلوگیری از بروز ترافیک و ازدحام، استقبال‌کننده‌‌های زوار تلاش کنند به جای آنکه اغلب به فرودگاه بروند، در محله و مساجد مجل از زائران خود استقبال کنند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول