اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

غفاری خواستار شد

لزوم تقویت فعالیت های قرآنی برای ایجاد فضای مطلوب اجتماعی و فرهنگی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در عرصه فعالیت های قرآنی چه در عرصه های آموزشی، پژوهشی و چه عرصه ترویجی، زمینه کار و فعالیت فراوان است و اگر به دنبال آن هستیم که از فضای مطلوب اجتماعی و فرهنگی برخوردار باشیم لازم است فعالیت های قرآنی را در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تقویت کنیم.

لزوم تقویت فعالیت های قرآنی برای ایجاد فضای مطلوب اجتماعی و فرهنگی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از وزارت علوم، غلامرضا غفاری در آیین تقدیر از برگزیدگان هفدهمین جشنواره پایان نامه های برتر قرآنی کشور ضمن تبریک به برگزیدگان این جشنواره گفت: بی تردید در مجموعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نظام آموزش عالی کشور، فعالیت های قرآنی از جایگاه مهمی برخوردار است زیرا از هر زاویه که به این مقوله ورود کنیم، استفاده از دانش قرآنی می تواند مهم ترین زمینه الهام بخشی در سایر دانش ها را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه باید نگرش استفاده از دانش قرآنی را در بخش های مختلف جامعه گسترش دهیم، گفت: در عرصه فعالیت های قرآنی چه در عرصه های آموزشی، پژوهشی و چه عرصه ترویجی، زمینه کار و فعالیت فراوان است و اگر به دنبال آن هستیم که از فضای مطلوب اجتماعی و فرهنگی برخوردار باشیم لازم است فعالیت های قرآنی را در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تقویت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم به برخی از هنجارهای موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر بپذیریم آنچه که در قرآن آمده، می تواند مهم ترین راهنمای زندگی بشر باشد، آنگاه حساسیت ها و توجه ها به تقویت فعالیت های قرآنی در رشته های تحصیلی وسایر علوم افزایش می یابد.

وی افزود: در بسیاری از رشته های علوم انسانی مانند روانشناسی و جامعه شناسی می توانیم شاهد اثربخشی مطلوب فعالیت های قرآنی باشیم.

در ادامه محمد هادی عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی، ضمن تقدیر از برگزیدگان و عوامل اجرایی جشنواره، بیان کرد: برگزاری جشنواره های دینی و قرآنی می تواند به فرهنگ سازی قرآنی در دانشگاهها کمک نماید. وی افزود: برای تقویت این فرهنگ سازی باید جشنواره پایان نامه های برتر قرآنی در دانشگاه ها تداوم داشته باشد.

در ادامه جعفرپور، رئیس اداره پشتیبانی از فعالیت های دینی و قرآنی، ضمن ارائه گزارش برگزاری این جشنواره بیان کرد: این جشنواره در ماه مبارک رمضان برگزار شده و از برگزیدگان تقدیر می نماییم.

وی افزود: بر اساس فراخوان اعلامی در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ از دانشگاه ها، تعداد ۲۶۷ پایان نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد، ۵۶ مورد مربوط به رساله های دکتری و ۲۱۱ مورد مربوط به رساله های کارشناسی ارشد بودند که توسط هیئت داوران جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفت. پس از ارزیابی و داوری پایان نامه ها در دو مرحله، از ۵ رساله در مقطع دکتری و ۵ پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد تقدبر می شود..

در این آیین از برگزیدگان هفدهمین جشنواره ملی پایان نامه های برتر قرآنی کشور تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول