اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد

پتروشیمی‌ها قیمت ماده اولیه کود را افزایش ندادند/تامین ۹۴ هزار تن کود اوره

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: مشکل پتروشیمی‌ها برای تامین مواد اولیه کود با پیگیری‌ وزیر جهاد و دستور رئیس جمهور حل شد و هیچ افزایش قیمت در این زمینه نداریم.

پتروشیمی‌ها قیمت ماده اولیه کود را افزایش ندادند/تامین ۹۴ هزار تن کود اوره

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی علیزاده در حاشیه سومین نمایشگاه تخصصی باغبانی که در بوستان گفت‌وگو در حال برگزاری است، به وضعیت تامین کود مورد نیاز کشاورزان اشاره کرد و گفت: برای تامین مواد اولیه کود توسط پتروشیمی‌ها مشکلاتی بود که موضوع توسط وزیر جهاد کشاورزی پیگیری شد و با دستوری که رئیس‌جمهور دادند، مشکل پتروشیمی‌ها حل شده و اکنون دراین زمینه مساله‌ای نداریم و قیمت مواد اولیه کود هم از سوی پتروشیمی‌ها افزایش ندارد. 

وی تصریح کرد: قیمت کودهای یارانه‌ای امسال به هیچ وجه تغییر نیافته و فعلا هم برنامه‌ای برای افزایش قیمت آن نداریم. 

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همچنین از تامین 94 هزار تن کود اوره توسط پتروشیمی‌های مستقر در عسلویه خبر داد و گفت: 20 هزار تن از این کود به استان‌ها حمل شده و 10 هزار تن آن در حال بارگیری است که در قالب دو کشتی به بندرعباس حمل می‌شود. 

علیزاده همچنین به این نکته اشاره کرد که  اکنون 88.5 درصد از کود مصرفی کشاورزان از محل داخلی تامین می‌شود که در سال 96 ، 12 مناقصه داخلی و 2 فراخوان عمومی برای تهیه کود دادیم و در 5 ماهه اول امسال نیز 12 مناقصه داخلی برگزار کردیم. 

وی همچنین از اعطای مسئولیت نظارت بر مجوز واردات کود از وزارت صنعت به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان بازوی اجرایی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در پنجره واحد ثبت سفارش کالاهایی همچون کود گزینه تایید نظارت بر کودهای وارداتی قبلا برعهده وزارت صمت بود که از دو ماه پیش این مهم به وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی واگذار شده است که در این مدت بیش از هزار پرونده را بررسی کرده‌ایم. 

معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بر این نکته تاکید کرد: با توجه به اهمیت نظارت بر تخصیص ارز یارانه‌ای دولت به وزارتخانه‌های بهداشت، صمت و کشاورزی ابلاغ کرد که اولویت‌بندی‌هایشان را در حوزه واردات اساسی مشخص کنند و در همین راستا نظارت بر تخصیص ارز برای واردات کود سخت‌گیرانه‌تر شده است. 

شمس‌الله مولازاده عضو هیات مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز درمورد کیفیت کودهای توزیعی توسط این شرکت گفت: طی 5 سال اخیر تمام کودهایی که در کشور توزیع می‌شود، کیفیت لازم را دارند، چرا که باید گواهی ثبت دریافت کنند و روسای سازمان صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی و سازمان حفظ نباتات و شرکت خدمات حمایتی مدام کیفت کودها را پایش می‌کنند، تا مطابق با استاندارد باشد. 

وی بر این نکته تاکید کرد: کیفیت کودهای توزیعی بین کشاورزان بیش از 60 درصد نسبت به 5 سال اخیر ارتقا یافته است. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول