اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز گزارش داد

تکاپوی انگلیس برای یافتن شرکای تجاری در آفریقا و شرق آسیا بعد از برگزیت

نخست وزیر انگلیس در ادامه تلاش‌ها برای دوران بعد از برگزیت، به دنبال یافتن شرکای تجاری در قاره آفریقا و همچنین شرق آسیا برآمده است.

تکاپوی انگلیس برای یافتن شرکای تجاری در آفریقا و شرق آسیا بعد از برگزیت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت «ترزا می» امروز (سه‌شنبه) با ورود به «کیپ تاون» در آفریقای جنوبی برنامه‌های لندن برای سرمایه‌گذاری در این کشور را اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، خانم می از یک سو در تلاش برای متحد کردن حزب متفرق محافظه‌کار انگلیس و از سوی دیگر به دنبال یافتن شرکای اقتصادی متعدد بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) است. 

وی در سفر آفریقایی خود، به همراه هیات اقتصادی و تجاری، بعد از آفریقای جنوبی به نیجریه و کنیا سفر می‌کند تا درباره همکاری تجاری لندن و این کشورها بعد از برگزیت گفت‌وگو کنند. انگلیس قصد دارد به بزرگترین سرمایه‌گذار در میان کشورهای افریقایی تبدیل شود و جای آمریکا را بگیرد. 

همزمان با سفر می به آفریقا، ««لیام فاکس» وزیر تجارت انگلیس در سفر به شرق آسیا به سر می‌برد تا با همتایان خود در کشورهای چین و ژاپن درباره همکاری‌های تجاری در دوره پسابرگزیت گفت‌وگو کنند. 

مردم انگلستان (انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلندشمالی) در سال ۲۰۱۶ با شرکت در همه پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند اما مذاکرات خروج ماه مارس ۲۰۱۷ کلید خورد , لندن و بروکسل دو سال یعنی تا مارس ۲۰۱۹ فرصت دارند تا مذاکرات جدایی را به نتیجه برسانند.

با وجود گذشته یک سال و نیم از مذاکرات برگزیت، دو طرف همچنان بر سر مسایل اساسی از جمله حقوق شهروندانشان و روابط تجاری و اقتصادی بعد از برگزیت اختلاف نظر دارند و اخیرا گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که به نظر می‌رسد در نهایت لندن و بروکسل بدون حصول هیچ توافقی از یکدیگر جدا شوند. 

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول