اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شلیک یک فروند موشک بالستیک یمن به سوی «نجران»

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک به سوی یک پایگاه نظامی عربستان سعودی در نجران خبر داد.

شلیک یک فروند موشک بالستیک یمن به سوی «نجران»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از شلیک یک فروند موشک بالستیک یمن به سوی «نجران» خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «المسیرة» یمن، امروز سه‌شنبه (28 آگوست)، یک فروند موشک بالستیک از نوع «بدر1» به سوی مقر نظامی تازه‌تاسیسی در نجران شلیک شد.

از سوی دیگر، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، مدعی شد که پدافند هوایی آن، یک فروند موشک بالستیک یمن را که از استان «عمران» به سوی جنوب عربستان شلیک شده بود، رهگیری کرده است.

به نوشته پایگاه خبری عربستانی «عاجل»، سرهنگ ستاد «ترکی المالکی» سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف سعودی در جمع خبرنگاران گفت که پدافند هوایی عربستان ساعت 8:57 دقیقه صبح امروز این موشک را که شهر «نجران» را هدف قرار داده بود، رهگیری و منهدم کرده است.

وی مدعی شد که این موشک به سوی منطقه‌ای غیرنظامی و کاملا مسکونی شلیک شده بود.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.این تجاوز نظامی تاکنون به هیچ یک از اهداف اعلامی‌ خود نرسیده و تنها سبب ویرانی کشور یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، در مقابل تداوم این تجاوز با تقویت توانمندی‌های نظامی و ارتقای توان موشکی و پهپادی،  به حملات بی‌وقفه ائتلاف عربی به رهبری عربستان به مردم بی‌گناه یمن پاسخ می‌دهند.

گفته می‌شود که تاکنون 183 فروند موشک به سوی عربستان شلیک شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول