اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

نوفل‌لوشاتو و شهر خمین خواهرخوانده می‌شوند

استاندار مرکزی از تلاش برای انعقاد تفاهمنامه خواهرخواندگی بین نوفل‌لوشاتو فرانسه و شهر خمین خبر داد.

 نوفل‌لوشاتو و شهر خمین خواهرخوانده می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی، اداری، تجاری و خدماتی میدان نقش امام (ره) شهر خمین اظهار کرد: یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های شهرستان خمین به مناسبت هفته دولت اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۴۰ شغل پایدار ایجاد خواهد شد و پروژه‌های دیگری نیز تا پایان سال توسط دولت و بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد که می‌تواند تا حدودی مشکلات اقتصادی و رکود و بیکاری را مرتفع کند.

استاندار مرکزی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی مجمتع فرهنگی، اداری، تجاری و خدماتی میدان نقش امام خمینی (ره) افزود: برای عملیاتی کردن این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که امیدواریم این پروژه ظرف سه سال آتی به بهره‌برداری برسد.

آقازاده با بیان اینکه شهرستان خمین به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: با توجه به اینکه زادگاه امام راحل (ره) در شهرستان خمین است، باید به هر میزان که در توان است در راستای تامین زیرساخت‌ها علاوه بر مساعدت‌های آستان امام راحل، مجموعه استان نیز کمک کند.

وی اظهار کرد: اجرای این پروژه می‌تواند در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و جذب گردشگر شهرستان خمین بسیار مثمر ثمر باشد.
استاندار مرکزی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از پروژه آبرسانی ۲۰ روستای شهرستان خمین بیان داشت:  شبکه فاضلاب شهرستان خمین تا کنون ۲۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده و ۱۴ کیلومتر از آن باقی مانده که با تکمیل تصفیه خانه دوم ۱۸۰ تا ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب پساب خواهیم داشت.

آقازاده تصریح کرد: در شرایط کنونی باید در تمامی حوزه‌ها  به ویژه صنعت و کشاورزی گام‌های مثبتی در راستای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی کشور برداشت که نیاز است فعالان اقتصادی را مورد حمایت جدی قرار داد.

وی با بیان اینکه نباید مقابل جنگ اقتصادی منفعل بود، افزود: در مقابله با حربه دشمنان نیاز است با مترقی کردن قوانین، محدودیت‌ها را تبدیل به فرصت کنیم و قوای سه‌گانه نیر با هماهنگی در راستای تامین نیازهای فعلی جامعه طبق قوانین و ضوابط تدابیر ویژه‌ای بیندیشند.

آقازاده بر انسجام و وحدت ملی در کشور تاکید کرد و گفت: برای حفظ منافع ملی نیاز است از منافع جناحی صرف‌نظر کرده و با یک عزم و اراده ملی در مقابل فشارهای دشمنان به خوبی مقاومت و ایستادگی کرد و مشکلات را پشت سر گذاشت.

استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه امام خمینی (ره) در زمان تبعید حدود سه هفته در فرانسه حضور داشتند یک تفاهمنامه خواهرخواندگی بین نوفل‌لوشاتو و خمین با پیگیری استانداری ایجاد شود، با سفیر فرانسه هم مکاتبات صورت می‌گیرد تا مراودات بیشتری در این خصوص انجام شود.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول