اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ستاری:

مقابله با مشکلات تحریم از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان میسر است

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به شرایط تحریمی که کشور در آن قرار دارد گفت: همین شرکت های استارت آپ و دانش بنیان می توانند ما را از این مشکلات خارج کنند.

مقابله با مشکلات تحریم از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان میسر است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری در برنامه «تیتر امشب » که  شب گذشته از شبکه خبر پخش شد، با بیان اینکه عمر صنایع پر مصرف و سنتی رو به پایان است، گفت: پایه استارت آپ ها افراد و جوانان تحصیل کزده هستند و در سالهای آینده، شرکت های اول دنیا همین شرکت های استارت آپ خواهند بود.

ستاری با اشاره به برخی خدمات شرکت‌های استارت آپ در کشور گفت: استارت آپ‌های خدماتی، در سال های گذشته در زمینه حمل و نقل داخل شهری، عملیات بانکی و غیره پیشرفت های بسیار خوبی داشته اند و کشور در حال پیشروی به سمت الکترونیکی شدن است.
 
وی با اشاره به اینکه توسعه شرکت های استارت آپ و دانش بنیان نیازمند اصلاح محیط کسب و کار است گفت: فرهنگ جدیدی در اقتصاد باید شکل بگیرد و این اتفاق با مشارکت همه ما امکان پذیر است.
وی افزود: تنها ماهیت پارک های فناوری، فیزیکی نیست، بلکه یک محیط است که ما می توانیم تهران را تبدیل به یک پارک فناوری کنیم.
 
ستاری در رابطه سرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: یکی از اصول فکری اقتصاد دانش بنیان این است که رشد اقتصادی را بخش خصوصی می سازد و اینکه بخش خصوصی تشخیص بدهد که در کدام بخش باید سرمایه گذاری کند.
 وی آموزش نوین را در زمان کنونی امری ضروری خواند و گفت: شهرها بستر آموزش نوین هستند و دیگر آموزش، تنها آموزش آکادمیک در مدارس نیست و فضای هر شهری باید به سمت پویایی و رو به جلو باشد.

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به شرایط تحریمی که کشور در آن قرار دارد گفت: همین شرکت های استارت آپ و دانش بنیان می توانند ما را از این مشکلات خارج کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ اقتصاد نفتی باعث توسعه نمی شود، گفت: هیچ پول مفتی باعث توسعه نمی شود و اقتصاد نفتی جلوی انگیزه و تحرک جامعه را می گیرد زیرا به منابع زیر زمینی دل خوش کرده‌ایم.

ستاری شرکت‌های استارت آپ را ساختار شکن دانست و افزود: در مسئله‌ای مانند حمل و نقل داخل شهری، با ورود استارت آپ ها ساختارها تغییر کرد و منفعت مردم مورد توجه قرار گرفت.

وی در رابطه با نرم افزارهای خدمات بانکی گفت: مهمترین اطلاعات موجود، اطلاعات بانکی مردم است و روزانه میلیاردها تراکنش از طریق نرم افزارهای بانکی در حال انجام است و این بخاطر محیطی است که بانک مرکزی فراهم کرده است و مردم به این شرکت‌ها اعتماد کامل دارند.

ستاری گفت: بزرگترین استارت آپ‌های مطرح ما، حاصل فکر و کار دانشجویانی هستند که از خارج کشور و از شرکت‌هایی مانند گوگل بازگشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه حفظ جوانان در داخل کشور تنها کار دولت نیست، گفت: نگهداری نخبگان در داخل نیاز به محیط آماده دارد که همه ما باید آن را بسازیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول