اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

برومند در نشست خبری مطرح کرد

آمار فروش محصول و اشتغال‌زایی پارک‌های علم و فناوری

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت:‌فروش شرکت‌های دانش‌بنیان که در سال 91 حدود 171 میلیارد تومان بوده به بیش از 34 هزار میلیارد تومان رسیده است.

آمار فروش محصول و اشتغال‌زایی پارک‌های علم و فناوری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه عمر مباحثی مانند اقتصاد دانش‌بنیان در دنیا زیاد نیست،‌گفت: در ایران کار بسیار زیادی در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان صورت گرفته ولی این کار نیازمند انسجام و هماهنگی بسیار زیادی است و باید در توسعه خلاقیت‌های فردی جوانان سرمایه‌گذاری داشته باشیم.

وی با اشاره به آمار شرکت‌های دانش‌بنیان و فروش محصولات این شرکت‌ها اظهار داشت: تعداد مراکز رشد ما در سال 91 حدود 131 مرکز رشد بوده که در سال 95، به 174 مرکز رسیده است و در پایان سال 96، 193 مرکز رشد داشتیم.

برومند گفت:‌تعداد پارک‌های علم و فناوری نیز از 31 پارک در سال 91 به 41 پارک در سال 96 رسید و تعداد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از 19 هزار شرکت به بیش از 42 هزار شرکت رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم اظهار داشت:‌فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال 91 حدود 171 میلیارد تومان بوده که در حال حاضر به بیش از 34 هزار میلیارد تومان رسیده است و میزان سرمایه‌گذاری برای تولید شغل 50 تا 60 میلیون تومان است.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری گفت: 500 شرکت‌کننده از 50 کشور جهان در این کنفرانس حاضر هستند که می‌توانیم در این کنفرانس قدمت، فرهنگ و تاریخ کشورمان را نشان دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول