اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

تاکید کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی بر سلامت جنسی به عنوان حق شهروندی

در گزارش جلسه 701 کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی که به بررسی «پیش نویس سند سیاست‌های ساماندهی تربیت و سلامت جنسی کشور» اختصاص داشت به لزوم تأمین بهداشت و سلامت جنسی برای همه افراد جامعه به عنوان یک حق شهروندی از جانب دولت و پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های جنسی تاکید شد.

تاکید کمیسیون مشورتی  شورای عالی انقلاب فرهنگی  بر سلامت جنسی به عنوان حق شهروندی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، در گزارش جلسه 701 کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی که به بررسی «پیش نویس سند سیاست‌های ساماندهی تربیت و سلامت جنسی کشور» اختصاص داشت به لزوم تأمین بهداشت و سلامت جنسی برای همه افراد جامعه به عنوان یک حق شهروندی از جانب دولت و پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های جنسی تاکید شد. 

در این جلسه که به بررسی «پیش نویس سند سیاست‌های ساماندهی تربیت و سلامت جنسی کشور» اختصاص داشت؛ گزارش تهیه شده پیرامون این موضوع ارائه شد.

در این گزارش ضمن اشاره به لزوم برنامه ریزی برای تربیت و سلامت جنسی به موازات رشد این غریزه در انسان و رسیدن او به سن بلوغ و تاکید بر نقش این غریزه در تمایل به تشکیل خانواده و فرزند آوری، بر توانمند سازی و آموزش خانواده‌ها برای تعامل صحیح با این میل در فرزندان‌شان نیز تاکید شد.
در ادامه این گزارش با اشاره به لزوم بر تأمین بهداشت و سلامت جنسی برای همه افراد جامعه به عنوان یک حق شهروندی از جانب دولت و پیشگیری از انحرافات و آسیب‌های جنسی؛ تربیت و آگاه‌سازی جنسی کودکان و نوجوانان از طریق والدین و مربیان تربیتی برای مقابله با آسیب‌های احتمالی مورد تاکید قرار گرفت.

پذیرش اختلالات جنسی به عنوان یک بیماری و تلاش برای درمان آن به منظور دستیابی همه افراد جامعه به سلامت جنسی و رفتار جنسی معقول نیز از موارد دیگری بود که در این گزارش به آن اشاره شد.
پس از ارائه این گزارش، اعضاء به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که اهم آن به شرح ذیل است: بهبود رفتار اجتماعی به منظور ارتقای سلامت جنسی در کشور، توجه به تربیت جنسی در برنامه درسی مدارس با در نظر گرفتن ظرافت‌ها و مبانی شرعی، تقسیم کار ملی میان دستگاه‌های مرتبط و تدوین برنامه آموزشی با هدف آگاه‌سازی جامعه از خطرات روابط نامتعارف جنسی.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول