اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: آمریکا برای حمله احتمالی علیه سوریه آماده می‌شود

وزارت دفاع روسیه با اشاره به تجهیزاتی که آمریکا به نزدیکی سوریه منتقل کرده، در خصوص حمله احتمالی واشنگتن علیه سوریه هشدار داد.

مسکو: آمریکا برای حمله احتمالی علیه سوریه آماده می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، شواهدی در خصوص تقویت قوای نظامی آمریکا در خاورمیانه مشاهده شده است که به نظر می‌رسد واشنگتن در تدارک حمله‌ای احتمالی علیه نیروهای دولت سوریه است.

رسانه‌های روس به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش کردند، حضور ناوهای آمریکایی در دریای مدیترانه این فرصت را برای آمریکا فراهم می‌کند تا به کل سوریه حمله کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفته است: «آمریکا به توسعه گروه ناوهای هواپیمابر مجهز به موشک‌های کروز خود در خاورمیانه ادامه می‌دهد که این مسئله با آماده‌سازی استان ادلب برای انجام تحریکات بیشتر که ظاهرا با هدف استفاده از تسلیحات شیمیایی صورت می‌گیرد، مرتبط است».

بر اساس گزارش «یورونیوز»، آمریکا با استفاده از ناوهای «یو‌ اس‌ اس راس» و «یو اس‌ اس پورتر» خود در دریای مدیترانه در ماه آوریل سال گذشته میلادی نیز حملاتی را علیه پایگاه «الشعیرات» سوریه با شلیک موشک‌های کروز «تاماهاک» به انجام رسانده بود.

فرماندهی ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای در همان روز حمله ائتلاف آمریکا به این پایگاه نظامی نیروهای ارتش سوریه در استان حمص را «تجاوزی آشکار» توصیف کرد و تأکید کرده بود که آمریکا با این اقدام نشان داد که «شریک» داعش، جبهه‌النصره و دیگر سازمان‌های تروریستی فعال در این کشور است.

بنا به تأیید وزارت دفاع روسیه ناو «یو‌ اس اس راس» آمریکا که قبلا نیز در دریای مدیترانه بوده و مدتی به بندرگاه آشیانه خود منتقل شده بود، مجددا در تاریخ 25 آگوست (3 شهریور ماه) در شرایطی به سواحل سوریه در دریای مدیترانه بازگشته که به 28 موشک گروز تاماهاک مجهز است که قابلیت هدف‌گیری هر نقطه‌ای از سوریه را دارند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد: «این تدارکات نظامی، تأییدیه جدیدی بر نیات آمریکا است تا از یک حمله شیمیایی احتمالی شبیه‌سازی‌شده از جانب نیروهای جبهه‌النصره که تحت حمایت کامل سازمان‌های اطلاعاتی و مخفی انگلیس هستند، به عنوان بهانه‌ای برای حمله به نیروهای دولت سوریه استفاده کند».

وزارت دفاع روسیه پیش از این نیز درباره تدارکات سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس برای انجام حمله‌ای جدید علیه سوریه هشدار داده و گفته بود که گروه‌های مسلح مستقر در سوریه آماده یک حمله شیمیایی جدید با هدف تأمین بهانه‌ای برای اقدام نظامی علیه سوریه می‌شود. علاوه بر این، مسکو لندن را به آماده‌سازی این حمله شیمیایی با ارائه کمک‌های لازم به تروریست‌ها متهم کرده بود.

آخرین بار، آمریکا، فرانسه و بریتانیا بامداد 25 فروردین سال جاری علیه سوریه حمله‌ای را به انجام رساندند. در این حمله بیش از یکصد موشک به مناطقی در سوریه شلیک شد که به گفته وزارت دفاع روسیه، حدود 70 درصد آنها رهگیری و منهدم شد.

بهانه حمله فروردین نیز حمله شیمیایی به منطقه دوما بود. دولت سوریه تاکید کرد که این حمله نیز عملیات فریبکارانه برای تحریک به اقدام نظامی علیه سوریه بوده است. حمله فروردین ماه بدون هرگونه مجوز از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد صورت پذیرفت که البته گزارش‌های منتشر شده از این امر حکایت داشت که هزینه‌های حمله فروردین ماه گذشته به سوریه از جانب عربستان سعودی تأمین شده بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول