اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پیشرفت فناوری؛ اشتغال و اقتصاد/3

سرکار: محصول کاربردی حتما در بازار حرفی برای گفتن دارد

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: دانشگاه‌ها اگر به سمت کاربردی شدن پیش بروند و محصولات کاربردی ارائه دهند، آن محصولات حتماً در بازار حرفی برای گفتن دارند.

سرکار: محصول کاربردی حتما در بازار حرفی برای گفتن دارد

سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، در رابطه با چگونگی عملکرد نانوفناوری برای تجاری‌سازی محصولات، گفت: ما در نانوفناوری حوزه‌های مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهیم، به طور مثال در حوزه مواد بحث نانو مواد، در حوزه پلیمر بحث نانو پلیمر، در داروسازی بحث نانو دارو را پیگیری می‌کنیم و تفاوت ما با رشته‌های دیگر این است که ما سعی می‌کنیم کارهای کاربردی انجام دهیم.

وی افزود: به عبارتی می‌توان گفت ما ابتدا نیازها را شناسایی کرده و کاملاً می‌دانیم که کشور به چه محصولاتی نیاز دارد، پس از آن تحقیقات را به سمت کاربردی شدن سوق می‌دهیم. زمانی که تحقیقات کاربردی باشد آن محصول می‌تواند در اقتصاد تأثیر داشته باشد و بازار را احاطه کند. 

سرکار ادامه داد: نکته دیگر این است که ما سعی می‌کنیم با صنعت ارتباط نزدیک‌تری داشته باشیم. زمانی که با صنعت در ارتباط بهتری باشیم، نیازهای ثانویه را بهتر تشخیص داده و محصولات کاربردی‌تری برای صنایع تولید می‌کنیم. 

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو اظهار داشت: دانشگاه‌ها اگر به سمت کاربردی شدن پیش بروند و محصولات کاربردی ارائه دهند آن محصولات حتماً در بازار حرفی برای گفتن دارند، آموزش‌های تئوری به تنهایی نمی‌تواند در تولید محصولات کاربردی مؤثر باشند.

سرکار گفت: دانشگاه‌ها در حال حاضر بیشتر به این سمت حرکت کردند و تحقیقات علمی خوبی انجام می‌دهند، اما باید مقداری تغییرات هم در روش تحقیقات انجام شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول