اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها خبر داد

تخصیص 500 میلیارد تومان از سوی وزارت دفاع به آزادراه اصفهان ـ شیراز

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه وزارت دفاع به عنوان شریک دولت در آزادراه، امسال 500 میلیارد تومان به آزادراه ایزدخواست ـ شیراز اختصاص داد، گفت: قیمت قیر از هر تن 1.2 میلیون تومان به بیش از 2.5 میلیون تومان رسیده است و این برای پروژه‌های عمرانی مشکل‌آفرین است.

تخصیص 500 میلیارد تومان از سوی وزارت دفاع به آزادراه اصفهان ـ شیراز

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدحسین میرشفیع امروز در حاشیه برنامه خبری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به مناسبت هفته دولت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر تأمین مالی و پیشرفت پروژه آزادراه اصفهان ـ ایزدخواست ـ شیراز اظهار داشت: در قطعه ایزدخواست تا شیراز به طول 222 کیلومتر پیشرفت مطلوب ارزیابی می‌شود این مسیر در کنار روکش آسفالت روسازی بتنی نیز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال وزارت راه به عنوان شریک دولت در این پروژه 500 میلیارد تومان اعتبار به پروژه تزریق کرد، گفت:‌ از 50 کیلومتر روسازی بتنی پروژه 16 کیلومتر اجرا شده است و کارخانه آسفالت نیز نصب شده است، اما به دلیل افزایش قیمت قیر دچار چالش و مشکل شده‌ایم.

میرشفیع ادامه داد: تا سال گذشته از محل مصوبه قیر رایگان مقدار مناسبی قیر در اختیار ما بابت پروژه‌ها قرار گرفت، اما امسال تحویل قیر با چالش مواجه شده است، چون از هر تن 1.2 میلیون تومان به بیش از 2.5 میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها  افزود: همچنین قطعه اصفهان تا ایزدخواست مصوبه دولت جهت جذب سرمایه‌گذار دارد که در مباحث قراردادی گره‌هایی رخ داده است، اما مطالعات فاز یک و 2 این قطعه را انجام داده‌ایم که اگر قرارداد منعقد شود، پروژه امسال آغاز می‌شود.

وی همچنین توضیح داد: با وجود آنکه مقرر شده است عمده فعالیت وزارت رفاه و سرمایه‌گذاری آنها در کارهای مربوط به حوزه آنها باشد، اما به دلیل آنکه پروژه آزادراه اصفهان ـ شیراز پیشرفت مناسبی داشت وزارت رفاه در همکاری مناسب 500 میلیارد تومان از منابع خود را به این پروژه اختصاص داد، اما هر بخش خصوصی هم که آماده سرمایه‌گذاری باشد، وزارت دفاع آماده واگذاری منافع پروژه است.

تکمیل کنارگذر جنوبی تهران تا نیمه اول سال آینده

وی درباره کنارگذر جنوبی تهران بیان کرد: این مسیر به طول 158 کیلومتر پیشرفت مناسبی دارد در منطقه 4 حدفاصل چرمشهر تا آزادراه قم روسازی انجام شده است و حدفاصل اتوبان قم تا اتوبان ساوه عملیات زیرسازی در حال انجام است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها  گفت:‌در منطقه 2 حدفاصل آزادراه ساوه تا جاده اشتهارد در این آزادراه روسازی در حال انجام است و در منطقه یک آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از آبیک تا جاده اشتهارد به طول 10 کیلومتر روسازی در حال انجام است.

وی تأکید کرد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران نیمه اول سال 98 تکمیل می‌شود.

*رفع بخشی از معارضان مسکونی ادامه آزادراه همت تا کرج

وی درباره تکمیل ادامه آزادراه همت تا کرج اظهار داشت: از نظر منابع مالی دولتی و سرمایه‌گذار در این پروژه مشکل داریم، برخی معارضان مسکونی باید به صورت نقدی تملک شود که البته این معارضان هم سند ندارند و ما هم چون سند ندارند مشکل پرداخت داریم.

میرشفیع با بیان اینکه هزینه تکمیل پروژه 200 میلیارد تومان برآورد شده است گفت:‌ البته شهرک المهدی که یکی از معارضان این پروژه محسوب می‌شد، با 20 میلیارد تومان رفع معارض شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول