اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دولت مستعفی یمن خواستار تحقیق شورای امنیت درباره «دخالت‌ حزب‌الله» لبنان شد

دولت مستعفی یمن در آستانه دور جدید مذاکرات ژنو، مدعی دخالت حزب‌الله لبنان در روند مذاکرات و خواستار تحقیق شورای امنیت در این‌ خصوص شد.

دولت مستعفی یمن خواستار تحقیق شورای امنیت درباره «دخالت‌ حزب‌الله» لبنان شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در آستانه دور جدید مذاکرات یمن که قرار است ششم سپتامبر آینده تحت نظارت سازمان ملل در ژنو برگزار شود، دولت مستعفی یمن از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا درباره آنچه آن را «دخالت‌های حزب‌الله لبنان در امور یمن» نامید، تحقیق کند.

پایگاه خبری شبکه «العربیة»، با انتشار این خبر نوشت که «احمد عوض بن مبارک» نماینده دایم یمن در سازمان ملل طی درخواستی به سازمان ملل مدعی شده است که جنبش انصارالله از حزب‌الله لبنان برای مانع‌تراشی در مذاکرات ژنو دستور می‌گیرد.

در این نامه به سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در 29 ژوئن گذشته که طی آن ضمن ستودن تلاش نیروهای یمنی در مبارزه با اقدامات متجاوزان، پیامی برای جبهه مقاومت در یمن فرستاد و آرزو کرد که کاش می‌توانست به همراه سایر رزمندگانش در کنار انصارالله می‌جنگید.

در همان زمان نیز «خالد الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن طی پیامی به همتای لبنانی‌اش به این سخنان سید حسن نصرالله و حمایتش از انصارالله اعتراض کرد.

وی بر حق کشورش در مطرح کردن این مسأله در محافل عربی و بین‌المللی تاکید کرد و افزود: «ما از جمهوری یمن حق خود را در طرح این مسأله در شورای اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل متحد، محفوظ می‌داریم».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول