اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد

احتمال اجرای عمومی نمایش «پسر جنگل» در تئاترشهر

رامین کهن کارگردان نمایش «پسر جنگل» از احتمال اجرای عمومی این نمایش در تئاترشهر خبر داد و تأکید کرد: شکوفایی تئاتر عروسکی نیاز به سالن‌های حرفه‌ای برای اجرا دارد.

احتمال اجرای عمومی نمایش «پسر جنگل» در تئاترشهر

به گزارش خبرنگار تئاتر فارس،  نمایش پسر جنگل به کارگردانی رامین کهن در دو سانس در هفدهمین جشنواره تئاتر عروسکی در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه رفت و توانست سالن را مملو از تماشاگر کند.

نمایش پسر جنگل بر اساس داستان معروف «داستان جنگل» اثر رودیارد کیپلینگ ارائه ای از کمپانی تئاتر سایه (Shadow Theater Company) اجرا شد. صداپیشگان عروسک الکا هدایت، محمدرضا مالکی، سعید ابک، کامیار محبی، هانی حسینی هستند.

داستان نمایش از این قرار است که باگیرا پلنگ سیاه مهربان در جنگل به کودک بی پناهی که تنها رها شده بر می‌خورد. به دنبال پدر مادر واقعی نوزاد می‌گردد. اما آن‌ها را پیدا نمی‌کند. نوزاد را پیش گله گرگ‌ها می‌برد. گرگ‌ها سرپرستی او را قبول می‌کنند و نام او را موگلی می‌گذارند. موگلی با گرگ‌ها بزرگ می‌شود و زندگی می‌کند. اما ببرشاه سلطان جنگل است و کینه دیرینه‌ای از انسان ها دارد...

رامین کهن درباره اجرای این نمایش در گفت‌وگو با فارس گفت: سانس اول کار به خاطر زمانش بیشتر بچه‌ها و خانواده‌ها استقبال کردند و سانس دوم مسئولان و بزرگسال‌ها که خوشبختانه هر دو هم مملو از جمعیت بود. کار ما در حد و اندازه جشنواره عروسکی خوب بود اما ما قانع به این نیستیم و برای اجرا عموم کار را ارتقا خواهیم داد، قطعا بازخوردهایی هم که به ما رسیده را اعمال می‌کنیم.

کهن در ادامه گفت: معمولا در سالن اصلی تئاترشهر چون فضا باز است کسانی که از کار خوششان نیامده یا راحت نیستند جایگاه را ترک می‌کنند اما بدون اغراق در نمایش ما حتی یک نفر هم سالن را ترک نکرد. ما تلاش خود را برای اجرای عموم در تئاترشهر انجام می‌دهیم امیدواریم مجموعه تئاترشهر و مرکز هنرهای نمایشی هم به ما لطف داشته باشند و تلاشمان را بی جواب نگذارند.

وی با اشاره به اینکه سعید اسدی رییس تئاتر شهر هم کارشان را تماشا کرده است، گفت: درخواستمان را اعلام کرده‌ایم و منتظر پاسخ هستیم.

کهن با بیان اینکه دیروز فرصت کرده چند کار از کرواسی و فرانسه را ببیند و آنها را تجربیات خوبی به شمار آورد و گفت: تلاش دارم در این دو روز از بخش تجربیات هم بازدید کنم.

وی درباره برخی آسیب‌های جشنواره تئاتر عروسکی گفت: ابتدا باید تعریف درستی از تئاتر عروسکی صورت بگیرد و برای آن در سالن‌های حرفه‌ای فضا مهیا شود تا کارهای عروسکی هم فرصت اجرا در سالن‌های حرفه‌ای را داشته باشند.


کهن یادآور شد: متأسفانه آسیبی که تئاتر را فرا گرفته شاید چون دیگر بخش‌ها اقتصاد و وضعیت بودجه است و این بر تئاتر عروسکی تأثیر زیادی گذاشته است. نکته دیگر اینکه کارهای عروسکی نباید منحصر به جشنواره باشد و در ایام دیگر نیز در سالن‌های مختلف کارگردان‌ها و عوامل به این کارها اقبال نشان دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول