اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سئول: گشایش دفتر ارتباط 2 کره، بار دیگر ارزیابی می‌شود

سخنگوی دولت کره جنوبی خبر داد مسئله گشایش دفتر همکاری دو کره که در دیدار سران به توافق رسیده بود، بار دیگر ارزیابی می‌شود.

سئول: گشایش دفتر ارتباط 2 کره، بار دیگر ارزیابی می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (دوشنبه) خبر داد سئول بار دیگر گشایش «دفتر همکاری دو کره» را ارزیابی می‌کند.

به نوشته روزنامه «کوریا هرالد»، «چئونگ ما دائه» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت فرآیند گشایش دفتر همکاری مشترک میان دو کره در حال پیشرفت آرام بود اما لازم است بار دیگر این مسئله ارزیابی شود چراکه پیشامدهای تازه روی داده است.

پیش از این قرار بود دفتر همبستگی دو کره اوایل ماه جاری میلادی گشایش یابد. «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در دیدار اول خود در ماه آوریل برای گشایش این دفتر به توافق رسیده بودند.

دومین دیدار سران دو کره در ماه می برگزار شد و قرار است سومین دیدار کیم و مون در ماه سپتامبر در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی برگزار شود. 

روز جمعه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خبر داد سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور به کره شمالی لغو شده است. وی مدعی شده بود روند کُند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، دلیل لغو سفر پامپئو است. بعد از این اقدام واشنگتن، کره جنوبی اظهار امیدواری کرد مذاکرات کره شمالی و آمریکا ادامه یابد. 

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برای اولین بار در ماه ژوئن در سنگاپور دیدار کردند. پس از این دیدار، قرار شد که مذاکرات در سطوح پایین‌تر ادامه یابد. هدف اعلام شده آمریکایی‌ها از مذاکره، از بین بردن توان هسته‌ای کره شمالی در ازای دادن تضمین امنیتی به این کشور است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول