اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی خبر داد

اجرای ۸ نمایش در جشنواره تئاتر رضوی بجنورد/ مراسم اختتامیه 9 شهریور برگزار می‌شود

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی با اشاره به اجرای ۸ نمایش از تاریخ ۷ شهریورماه در بجنورد خبر داد و گفت: ۵ میلیارد ریال برای جشنواره سیزدهم تئاتر رضوی اعتبارات در نظر گرفته‌شده است.

اجرای ۸ نمایش در جشنواره تئاتر رضوی بجنورد/ مراسم اختتامیه 9 شهریور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسین فرخنده صبح امروز در نشست خبری سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی با اشاره به برگزاری این جشنواره در خراسان شمالی اظهار کرد: در این جشنواره ۹۲ متن به دبیرخانه جشنواره رسید که بیشترین از آن استان‌های گیلان، خراسان شمالی با ۱۲ اثر و تهران با ۵ اثر می‌باشد که بازخوانی این آثار توسط هیئت‌داوران متشکل از علیرضا صمدی، نادر برهانی مرند و حسین فدایی انجام شد.

وی از پذیرفته شدن ۴۱ اثر از بین ۹۲ اثر ارسال‌شده به دبیرخانه گفت و افزود: در بخش نمایشنامه‌نویسی هم ۲۸ اثر داوری شد که از برترین‌ها تجلیل خواهد شد.

دبیر سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی با اشاره به سه مرحله بودن بخش داوری و ۸ اثر صحنه‌ای برگزیده برای اجرا تصریح کرد: خراسان شمالی، خراسان رضوی، تهران،فارس، اردبیل و سیستان و بلوچستان هر کدام با یک اثر و قم با دو اثر در جشنواره برای داوری نهایی ارائه خواهند کرد.

وی آغاز این جشنواره را از ۷ اردیبهشت عنوان کرد و افزود: اختتامیه جشنواره در نهم شهریور ماه برگزار می شود و اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت حضور علاقه‌مندان در اجرای تئاترها انجام خواهد شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان ادامه داد: امروزه شاهد درخشش هنرمندان استان در جشنواره‌های ملی تئاتر هستیم و برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در استان منجر به رونق بخشیدن به تئاتر استان و گسترش دایره مخاطبان خواهد شد و حضور هنرمندان کشوری و بازیگران مطرح در استان را پررنگ‌تر خواهد کرد.

دبیر جشنواره تئاتر رضوی همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص میزان اعتبارات و هزینه‌های در نظر گرفته‌شده برای این دوره از جشنواره گفت: ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار با ۲۵ درصد بودجه استانی و ۷۵ درصد بودجه ملی برای اجرا و برگزاری این جشنواره در نظر گرفته‌شده است.

وی همچنین از افتتاح کتابخانه مرکزی توسط وزیر فرهنگ و ارشاد در استان خبر داد و گفت: کتابخانه‌های روستاهای ارکان و گریوان طی دو ماه آینده به نهاد کتابخانه‌های عمومی تحویل داده خواهند شد و کتابخانه بجنورد ۱۰ شهریور افتتاح خواهد شد.

دبیر ستاد بین المللی غدیر در خراسان شمالی از برگزاری جشن‌های عید غدیر در مساجد و تکایا خبر داد و اضافه کرد: در ستاد عید غدیر در ۸ بوستان به‌صورت منطقه‌ای جشن و مراسم کاروان شادی در ۴ بجنورد، شیروان، فاروج و اسفراین برگزار خواهد شد.

وی همچنین از خطبه‌خوانی عید غدیر و برگزاری همایش شاخص بانوان ولایی خبر داد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول