اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

صدو سی‌امین نشست سخنگوی قوه قضاییه/۲

معرفی قضات سلب صلاحیت شده/برای قضاوت باید تقوای بیشتری داشته باشیم

سخنگوی قوه قضاییه گفت: از حجم بالای کار همکارانم خجالت می‌کشم که نمی‌توانیم کار ارزشمندی برایشان انجام دهیم اما افرادی هم هستند که دچار فساد می شوند و افرادی که سلب صلاحیت از آنها می شود معرفی خواهیم کرد.

معرفی قضات سلب صلاحیت شده/برای قضاوت باید تقوای بیشتری داشته باشیم

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای عصر امروز در صد و سی‌امین نشست خبری خود گفت: از حجم کار قضات و استرس آنها خجالت می‌کشم زیرا در روزهای تعطیل رسمی هم مشغول کار هستند.

وی افزود: اما در عین حال افرادی هم هستند که دچار فساد می شوند و افرادی که سلب صلاحیت از آنها می شود معرفی خواهیم کرد و یکی دو نفر حکم آنها قطعی شده اما عکسها را ندارم.

وی گفت: رئیس شعبه دادگاه کیفری اصفهان محمود سعادت فرزند حسینعلی به اتهام فساد اخلاقی به سلب صلاحیت و انفصال دائم محکوم شد و ۲۲ مردادماه قطعی شد.

محسنی اژه‌ای گفت: مجید شکاری رئیس ۱۰۲۴ دادگاه کیفری دو تهران به اتهام اخذ رشوه محکوم به سلب صلاحیت قضایی شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در قضاوت کفایت نمی‌کند تنها به سمت گناه نرویم باید تقوای بیشتری برای جایی که گناه را به طرف انسان هل می‌دهند وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: برخی از پرونده ها مطرح میشود اما همه مردم کامل در جریان آن قرار نمی‌گیرند مثلا مردم فکر می‌کنند گرفتند و بردند و تمام شد.

محسنی اژه‌ای گفت: اما زمانی که مه آفرید خسروی دستگیر شد حدود ۲۹۰۰میلیارد بدهی داشت و کل این مال به بیت المال برگشت و ۶۲۵ میلیارد تومان هم جزای نقدی گرفته شد و افراد دیگری هم در این پرونده که ۱۰۱ مورد حکمشان قطعی شده بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان از آنها وصول شده و چند میلیارد هم جریمه شده اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول