اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس جمهور

37 پروژه آبرسانی روستایی در آذربایجان غربی افتتاح شد

پروژه آبرسانی به روستای زاویه جیک در شهرستان سلماس با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، استاندار آذربایجان غربی ،نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

37 پروژه آبرسانی روستایی در آذربایجان غربی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس، در اولین روز از هفته دولت پروژه آبرسانی به روستای زاویه جیک در شهرستان سلماس با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، استاندار آذربایجان غربی ،نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان و مدیران استانی و شهرستانی همزمان با 37 طرح آبرسانی روستایی دیگر با پایکوبی ،شادی و اشک شوق مردم روستاها به بهره برداری رسید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به همراه استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مسئولین استانی در بدو ورود به شهرستان مرزی سلماس با حضور در مزار شهدای این شهرستان یاد خاطره شهیدان نظام مقدس جمهوری اسلامی را گرامی داشتند.

حسینعلی امیری با حضور در روستای زاویه جیک که اهالی آن ساعت ها با حمل پرچم مقدس کشورمان با ساز و دوهل،رقص محلی با پایکوبی، شادی و اشک شوق منتظر حضور معاون رییس جمهور،استاندار آذربایجان غرب ،نماینده مردم شهرستان در مجلس و سایر مسئولان استانی و شهرستانی بودند شیر آب شرب روستای زاویه جیک را بعد از 40سال حسرت روستائیان از نوشیدن آب شرب سالم و بهداشتی را چرخاند.

وی بعد از افتتاح این پروژه در جمع روستاییان زاویه جیک افزود: برای تحقق اشتغال روستایی 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است و دولتمردان برای جذب حداکثری آن در جای جای ایران تلاش می کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: مسوولان آذربایجان غربی اقدامات مناسبی در جهت جذب این اعتبارات انجام داده اند اما جذب حداکثری این اعتبارات باید مطالبه جدی روستائیان باشد.

امیری، تاکید کرد: اجرای طرح های اشتغالزا و افزایش رفاه در مناطق روستایی زمینه ساز توسعه متوازن مدنظر دولت تدبیر و امید است که جلوگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش حاشیه نشینی را به دنبال خواهد داشت.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه تامین امکانات در همه روستاها حق مردم روستایی به شمار می رود، ادامه داد: افتتاح 388 طرح آب روستایی طی مدت فعالیت دولت تدبیر وامید در آذربایجان غربی درراستای تحقق همین حق بوده و ستودنی است.

وی، توجه ویژه دولت به توسعه روستایی را یادآورشد و ادامه داد: برای انتقال امکانات به مناطق روستایی و اشتغالزایی برای جوانان در قالب طرح های اشتغال روستایی برنامه ریزی های اساسی شده است.

مسئولان استانی شبانه روز به مردم خدمت کنند

در ادامه این مراسم استاندار آذربایجان غربی هم که اهالی روستا، ساعت ها منتظر سخنرانی و دستور رفع برخی از مشکلات اعلامی از سوی روستائیان بودند،هفته دولت را هفته ملت خواند و از مسوولان دستگاه های اجرایی استان خواست تا به صورت شبانه روزی به مردم خدمت کنند.

محمد مهدی شهریاری با اشاره به مشکل تامین برق 100 خانوار ازاهالی روستای زاویه جیک سلماس نیز بیان کرد: این مشکل تا 20 روز آینده مرتفع واقدامات لازم در این خصوص به سرعت انجام می شود.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه های عمرانی مختلف در هفته دولت درآذربایجان غربی خاطر نشان کرد: این طرح ها شامل 616 طرح عمرانی، 15 طرح اقتصادی و 176 طرح کشاورزی است که درهفته دولت به بهره برداری رسیده و 82 طرح عمرانی نیز در این ایام کلنگ زنی می شود.

250 هزار روستایی در آذربایجان غربی از نعمت آب شرب سالم بهره مند هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی هم بعد از ساعت ها حضور و گفت وگو های صمیمی با اهالی روستای زاویه جیک در آیین افتتاح این طرح ها افزود: با افتتاح این طرح ها 18 هزار و 225 نفر در قالب چهار هزار و 723 خانوار از خدمات آب شرب سالم روستایی بهره مند می شوند.

کاظم محمدی اقدم با تاکید براینکه در دولت تدبیر و امید به 388 روستای این استان با یک هزار و890 میلیارد ریال هزینه آبرسانی شده، ادامه داد: آبرسانی روستایی مورد توجه جدی قرار گرفته و اعتبارات آب و فاضلاب روستایی در این دولت رشد سه برابری داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی افزود: تاکنون84.5 درصد از جمعیت روستایی استان شامل 250هزار نفر از نعمت آب شرب سالم بهره مند شده اند.

وی بیان کرد: تاکنون 11 هزار و 500 کیلومتر در سطح نواحی روستایی استان لوله گذاری شده است و آب با کیفیت 99.6 درصد به روستانشینان استان تحویل داده می شود.

از مردم سلماس بدلیل دیرکرد پروژه های عمرانی عذرخواهی می کنم

نماینده مردم سلماس درمجلس شورای اسلامی درادامه این مراسم، با عذرخواهی از مردم به دلیل بدقولی در اتمام پروژه ها در موعد مقرر در شهرستان سلماس بیان کرد: هدف دشمن با این کار فاصله انداختن بین مردم و حاکمیت است زیرا مردم رکن اصلی اقتدار و پیشرفت هر کشوری هستند و این نظام و مملکت توسط مردم حفظ می شود.

شهروزبرزگر خاطر نشان کرد: صبر وحوصله مردم در مقابل فشارهای اقتصادی جواب دندانشکنی به دشمنان خواهد داد و نقشه های آنان را نقش برآب کرد؛ دشمنان بدانند این مردم تا پای جان پشت انقلاب و نظام ایستاده اند.

فرماندار سلماس نیز در ادامه این آئین در روستای زاویه جیک افزود: یکی از دغدغه های اصلی دولت توجه به تامین زیرساخت ها در مناطق روستایی به ویژه آب شرب سالم و بهداشتی است.

مرتضی اصغری بیان کرد: خدمت به مردم و تامین امکانات رفاهی آنان از مهمترین اولویت های دولت به شمار می رود و این امر در سلماس نیز با جدیت دنبال می شود.

اهالی روستا هم در گفت و گویی صمیمی با اصحاب رسانه با اشاره به شادی و خوشحالی بهره برداری از آب شرب روستای زاویه جیک، بعد از 40سال خاطرنشان کردند: وقتی روزی بیست دقیقه آب باشد و از شهر برایت مهمان آمده باشد آن وقت درک می کنی که امروز چرا خوشحالیم، وقتی برای غسل دادن مُرده آب نباشد چه حالی می شوی، آن وقت این رقص و پای کوبی اهالی روستا را درک می کنید.

به گزارش فارس، نجیبه کریمی لیسانس کشاورزی و دهیار روستای زاویه جیک می دانست در چنین مراسم هایی فرصت سخنرانی به افرادی همچون وی نمی دهند و بر همین اساس رنجنامه روستای زاویه جیک را تحویل استاندار آذربایجان غربی داد تا امیدوار باشد به این رنجنامه رسیدگی و برطرف شود.
 به گزارش خبرگزاری فارس، روستای 321 خانواری زاویه جیک شهرستان سلماس یک هزار و 400 نفر جمعیت دارد.

روستای زاویه جیک مشکل برق، خانه بهداشت، راه آسفالته و سالن ورزشی و مدرسه دارد.

گزارش از:حمید یوسف زاده

انتهای پیام/1054/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول