اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

فراخوان سومین دوره‌ جشنواره‌ ملی کتاب سال فرهنگی دانشجویان منتشر شد

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در راستای توجه به تولیدات فرهنگی دانشجویان و ترغیب آنها به مطالعه کتاب اقدام به برگزاری سومین دوره جشنواره کتاب سال فرهنگی کرده است.

فراخوان سومین دوره‌ جشنواره‌ ملی کتاب سال فرهنگی دانشجویان منتشر شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در راستای توجه به تولیدات فرهنگی دانشجویان و ترغیب آنها به مطالعه کتاب، نه فقط به‌عنوان امری تکلیفی و در حوزه کتاب‌های درسی بلکه در گستره وسیع آثار ادبی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و … اقدام به برگزاری سومین دوره جشنواره ملی کتاب سال فرهنگی دانشجویان کرده است.

توجه به امر تألیف و ترجمه کتاب توسط دانشجویان از جمله اقداماتی است که نه فقط آن‌ها را در مسیر فراگیری دانش کمک خواهد کرد، بلکه ذهن کاوشگر آن‌ها را نظم خواهد بخشید و خلاقیت‌های‌شان را برای استفاده دیگران ثبت و ضبط خواهد کرد.

سومین دوره جشنواره ملی کتاب سال فرهنگی دانشجویان در حوزه‌های زیر اثر می‌پذیرد: حوزه کتاب‌های ارسالی شامل کتاب‌های دینی، اخلاقی و تربیتی، کتاب‌های هنری و ادبی و کتاب‌های اجتماعی و سیاسی است.

برای شرکت در جشنواره شرایطی در نظر گرفته شده است به طوری که شرکت‌کنندگان باید دانشجوی رسمی یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند. ضمن اینکه کتاب‌هایی برای داوری پذیرفته می‌شوند که از اول اسفند ۱۳۹۶ تا پایان بهمن ۱۳۹۷ منتشر شده باشند. هم‌زمانی دوره تحصیل دانشجو با تاریخ انتشار کتاب ضروری است.

از دیگر شرایط شرکت در جشنواره هم آن است که کتاب‌ها باید با مجوز نشر رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت کاغذی منتشر شده باشند. ضمن اینکه کتاب‌ها می‌تواند تألیف یا ترجمه شرکت‌کننده باشد و محدودیتی برای تعداد آثار وجود ندارد.همچنین به کتاب‌هایی که بیش از یک مؤلف یا مترجم داشته باشند، تنها یک جایزه تعلق می‌گیرد. از هر عنوان کتاب هم باید ۲ جلد به دبیرخانه جشنواره ارسال شود؛ برای ارزیابی کتاب‌های ترجمه، ارسال اصل یا کپی خوانای کتاب اصلی، ضروری است.

ناشران می‌توانند آثار دانشجویی خود را به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی به دبیرخانه ارسال کنند. از ناشرانی که بیشترین مشارکت را در انتشار آثار دانشجویی داشته باشند، تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

علاقه‌مندان می‌توانند پس از مراجعه به پایگاه اینترنتی دبیرخانه جشنواره به آدرس https://nbfcs.ut.ac.ir/ و تکمیل فرم ثبت‌نام در این جشنواره ثبت نام کرده و آثار خود را برای شرکت در جشنواره ارسال کنند. 

ارسال از طریق پست سفارشی آثار به نشانی دبیرخانه و همچنین تحویل حضوری آثار در ساعات اداری به دبیرخانه و دریافت رسید روش‌های موجود ارسال آثار است. 

جوایز ارزنده‌ای هم برای این جشنواره در نظر گرفته شده است که برای رتبه اول هر بخش دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی، رتبه دوم هر بخش دیپلم افتخار، جایزه نقدی و رتبه سوم هر بخش دیپلم افتخار، جایزه نقدی دریافت خواهند کرد. 

آدرس دبیرخانه جشنواره هم خیابان انقلاب، ابتدای خیابان ۱۶ آذر، شماره ۱۶، اداره کل فرهنگی و اجتماعی است. ضمن اینکه رایانامه Cultural@ut.ac.ir پاسخگوی سوالات علاقه‌مندان است. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول