اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف:

تولید فرش دستباف بدون صادرات توجیه ندارد/تحریم‌ داخلی صدمات بیشتری نسبت به تحریم‌ خارجی دارد

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف گفت: تولید بدون صادرات توجیه ندارد، بنابراین باید حتما تولید کننده مورد حمایت قرار گیرد.

تولید فرش دستباف بدون صادرات توجیه ندارد/تحریم‌ داخلی صدمات بیشتری نسبت به تحریم‌ خارجی دارد

به گزارش خبرنگار  بازرگانی خبرگزاری فارس، احمد کریمی اصفهانی امروز در مراسم  افتتاح  بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: آمریکا و غرب تمام گزینه‌هایی را که در تمام زمینه‌ها از جمله جنگ، ترور و ... را انتخاب کردند، ناموفق بود و تنها چیزی را که موفق را فکر می‌کند، مساله نارضایتی تراشی مردم است تا از این طریق مردم را در مقابل نظام قرار دهد و متاسفانه خیلی از مواقع عملکرد ما و مسولان ما در راستای نارضایتی تراشی است.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف افزود: تولید بدون صادرات توجیه ندارد بنابراین باید حتما تولید کننده مورد حمایت قرار گیرد. 
وی اظهار داشت: در سال 1374 یک میلیارد و 740 میلیون دلار فرش دستباف یعنی معادل یک سوم صادرات غیر نفتی از کشور صادر شد. 
کریمی اصفهانی افزود: اما اکنون میزان صادرات فرش دستباف کشور به یک ششم میزان صادرات فرش در سال 74 رسیده است.
کریمی اصفهانی اظهار داشت: افزایش ناگهانی قیمت دلار و تصمیمات ناگهانی و بدون مشورت با بخش خصوصی، روند محدود و تولید صادرات فرش دستباف را دچار مشکل کرد.

وی افزود: بخش مهمی از این مشکلات مربوط به داخل است و ارتباطی به تحریم‌ها ندارد و به عبارتی تحریم‌های داخلی صدمات بسیار بیشتری نسبت به تحریم‌های خارجی برای  فعالان فرش دستباف داشته است.

کریمی‌اصفهانی اظهار داشت: گاهی مشاهده می‌شود که برخی در صنعت فرش اقدام به پیمان‌سپاری ارزی می‌کنند که صادرکننده به حساب نمی‌آیند.

وی افزود: 6 ماه از سال می‌گذرد و هنوز صادرکننده تکلیف خود را نمی‌داند، یعنی پیمان‌سپاری ارزی مشکلاتی را ایجاد کرده است که وضعیت تقریباً ناشناخته‌ای را پیش‌روی صادرکنندگان قرار داده است.

 رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف بیان داشت: سامانه نیما از دیگر معضلات امروز صنعت فرش است، بدین ترتیب که ضرورت ارائه ارز حاصل از صادرات با نرخ دولتی در کنار برگشت ارز حاصل از صادرات طی دو ماه مشکلات اساسی برای صادرات فرش دستباف ایرانی ایجاد کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول