اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

سرپرست نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد

«حیات طیبه» اصلی‌ترین هدف سند تحول آموزش و پرورش/ ۸ اقدام برای نورانیت جسم و روح

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، رسیدن به حیات طیبه و قرب الی الله را اصلی‌ترین هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد.

«حیات طیبه» اصلی‌ترین هدف سند تحول آموزش و پرورش/ ۸ اقدام برای نورانیت جسم و روح

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، رضا کچوئیان در پنجمین اردوی معرفتی و فرهنگی حیات طیبه دانشجو معلمان نخبه دانشگاه فرهنگیان که در پردیس شهید بهشتی پسران شهر مشهد، برگزار شد، حیات طیبه را ره‌آورد سیر الی الله ذکر و افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه والای حیات طیبه در دین اسلام، شناخت، تلاش و کوشش برای دستیابی به آن از وظایف خطیر انسان مؤمن به شمار می‌رود.

وی ایمان، عمل صالح، بردباری در جهاد با هوای نفس را از ضروری‌ترین معیارها برای رسیدن به حیات طیبه اعلام کرد و گفت: علاوه بر حیات فیزیکی که همه به آن توجه داریم، حیات دیگری است که قرآن از آن به نام حیات طیبه یاد می‌کند.

کچوئیان، راه‌های دستیابی به حیات طیبه را مهم دانست و افزود: با دستیابی به این حیات، نورانیت و جلوه دیگری به انسان بخشیده می‌شود.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، از حیات طیبه به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف و مفاهیم سند تحول بنیادین یاد کرد و ادامه داد: با درک معنای دقیق و کامل این مفهوم تکلیف فرد روشن و قرب الی الله مهیا خواهد شد.

کچوئیان تأکید کرد: در این صورت معلم، پدر و یا مادر با شناخت و درک صحیح این مفهوم نسبت به وظایف اصلی خود در جامعه واقف و به هنگام عمل خواهند کرد.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، آراستگی درون و برون، دوست داشتن همنوع، فعالیت در راستای جذب حداکثری اطرافیان، انجام واجبات دینی و اهتمام برای انجام مستحبات، عدم قضاوت عجولانه، توجه به حق الناس و خودارزیابی را از معیارهای ضروری برای نورانیت جسم و روح برشمرد.

 وی تصریح کرد: توکل به رحمت واسعه الهی، تلاش برای بهتر عمل کردن در گذران زندگی، صبر و تحمل بر مصائب، دانش اندوزی و نشر علم و آگاهی از شاخصه های مهم انسان، مؤمن به شمار می‌رود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول