اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن اعلام کرد؛

تشکیل دولت عراق، محور رایزنی وزرای خارجه آمریکا و قطر

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا «مایک پامپئو» در دیدار روز سه شنبه با همتای قطری خود در واشنگتن درباره مسائل دوجانبه، افغانستان و «تشکیل دولت عراق» رایزنی کرد.

تشکیل دولت عراق، محور رایزنی وزرای خارجه آمریکا و قطر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که حضور مقام‌های عربی در واشنگتن در هفته‌های اخیر تشدید شده است، وزارت خارجه آمریکا بیانیه‌ای درباره دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای قطری او منتشر کرد.

یک روز بعد از انتشار خبر خبرگزاری قطر درباره دیدار وزرای خارجه قطر و آمریکا در واشنگتن، وزارت خارجه ایالات متحده بیانیه‌ای درباره این دیدار منتشر کرد و از رایزنی آنها درباره موضوعاتی از قبیل مسائل دوجانبه، عراق و افغانستان خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده که «مایک پامپئو» و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» بر لزوم تقویت روابط مستحکم کنونی آمریکا و قطر تاکید کردند.

بنا بر این بیانیه، وزرای خارجه دو کشور «درباره اهمیت ادامه حمایت دولت قطر از صلح در افغانستان و پیشرفت در فرایند صلح به رهبری خود افغان‌ها» گفت‌و‌گو کردند.

رایزنی پامپئو با همتای قطری خود در حالی صورت گرفته که در چند سال اخیر گمانه‌زنی‌های رسانه‌های زیادی درباره مذاکرات آمریکا با نمایندگان دفتر طالبان در «دوحه» صورت گرفته است.

در بخش پایانی بیانیه وزارت خارجه آمریکا، در اشاره کوتاهی به رایزنی وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره عراق آمده است: «آنها درباره حمایت از تشکیل دولت عراق صحبت کردند».

رایزنی دیپلمات‌های ارشد واشنگتن و دوحه درباره عراق در حالی صورت گرفته که از یک سو تحرکات گروه‌های سیاسی عراقی برای تشکیل دولت جدید بعد از انتخابات ۲۵ اردیبهشت و از سوی دیگر دخالت‌های واشنگتن در این زمینه در جریان است (اینجا و اینجا).

روز گذشته خبرگزاری قطر (قنا) گزارشی درباره دیدار  وزیر خارجه قطر با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود در واشنگتن منتشر کرده بود.

بنا بر این گزارش، وزیر خارجه قطر هرگونه میانجی‌گری قطر بین ترکیه و آمریکا را تکذیب کرد و گفت که هر دو کشور متحد دوحه هستند.

خبرگزاری قطر(قنا) با اعلام این خبر افزود که آل ثانی با همتای آمریکایی خود درباره تقویت روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و عربی گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول