اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد استان تهران:

15 درصد شغل در کشور توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود/ مردم استان تهران سال گذشته 40 میلیارد تومان صدقه دادند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه مردم استان تهران در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند، گفت: ۱۵درصد شغل‌های ایجاد شده در کشور توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود که مشاغل خانگی از مهمترین شغل‌های ایجاد شده است.

15 درصد شغل در کشور توسط  کمیته امداد ایجاد می‌شود/ مردم استان تهران سال گذشته 40 میلیارد تومان صدقه دادند

حمید رضا شیران، مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره تشکیل کمیته امداد، گفت: قبل از انقلاب و در میان اعتصابات مردمی، کمیته‌ها و گروه‌های وجود داشتند که  به مردم نیازمند کمک می‌کردند و بعد  از انقلاب و حتی قبل از «رای آری» مردم به جمهوری اسلامی در سال ۵۸، امام (ره) در سال ۵۷ کمیته امداد را تاسیس کردند و تنها نهادی است که بنام مبارک امام (ره) مزین شده است.

وی به منابع درآمد این نهاد اشاره کرد و‌ ادامه داد: کمک‌های دولتی (شامل مستمری خانواده‌ها)،کمک‌های مردمی (شامل صدقات و‌زکات) و درآمد زایی مجتمع اقتصادی کمیته امداد از منابع درآمد این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهراندرباره فعالیت مجتمع اقتصادی کمیته امداد، بیان کرد: این مجتمع به صورت محدود فعالیت دارد که تولیدات مددجویان از جمله فرش را خریداری و‌ به فروش می‌رساند که در مجموع درآمد این مجتمع صرف امور نیازمندان می‌شود.

شیران یادآور شد: ساخت ۵۰ واحد مسکونی توسط کمیته امداد برای زلزله زدگان کرمانشاه از درآمدهای این مجتمع اقتصادی بود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در بخش دیگری از‌ سخنانش به کمک‌های مردمی به مردم فلسطین اشاره کرد و ادامه داد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی طبق دستور‌العمل‌های ملی و با نظارت وزارت امور خارجه کمک‌های مردم کشورمان را که در روز قدس به مردم فلسطین انجام می دهند را برای مردم آن ارسال می‌کند.

وی تاکید کرد: صندوق جمع آوری کمک به مردم فلسطین با برچسب مشخص و صندوق کمک‌های مردم به نیازمندان کشورمان نیز  مشخص است که کمک‌ها به نیازمندان کشورمان به هیچ کشوری ارسال نمی‌شود.

شیران با بیان اینکه صدقات مردم هر شهر در همان شهر و برای امور نیازمندان آن هزینه می‌شود، بیان کرد: مردم نیک اندیش استان تهران در سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند که این مبلغ اگرچه زیاد به نظر می‌رسد اما اگر آن را تقسیم بر ۱۲۰ هزار مددجوی تحت حمایت در استان تهران کنیم برای هر نفر ماهیانه ۲۸هزار تومان می‌شود که مبلغ ناچیزی است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به کمک‌های مستقیم حامیان و‌ خیران به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته۶۰ میلیارد تومان از طرف حامیان و‌ خیران  به طور مستقیم به حساب ایتام و‌ فرزندان طرح «محسنین »واریز شد‌.

وی  درباره ساختمان‌های کمیته امداد، گفت:  کمیته امداد در مناطق ۲۲گانه تهران ساختمان اداری دارد.

شیران تصریح کرد: حقوق کارکنان و‌ ساختمان‌های اداری کمیته امداد جز حداقل‌هاست؛ چرا که اولویت اول این نهاد رسیدگی به امور محرومان است.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به اینکه کمیته امداد هیچ امر پنهانی با مردم ندارد، بیان کرد: همه مردم می‌توانند از نزدیک با فعالیت‌ها، اقدمات و‌ عملکرد کمیته امداد آشنا شوند؛ چرا که در این نهاد همه چیز مشخص و‌ شفاف است.

وی به نظارت بر کار کمیته امداد اشاره کرد و‌ افزود: سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و از دفتر مقام معظم رهبری با عنوان «مفید راهبر» بر کمیته امداد نظارت می‌کنند.

شیران با اشاره جامعه هدف کمیته امداد، گفت: زنان سرپرست خانوار( شامل زنانی که همسرانشان فوت کرده یا طلاق گرفته‌اند)، زنان سرپرست دارای همسر که همسرانشان از کارافتاده اند یا بالای ۶۰ سال سن دارند و درآمدی نداشته باشند و‌  مردان جوانی که بیکار باشند، جامعه هدف کمیته امداد را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ابراز داشت: مردان جوانی که بیکار شده‌اند به صورت موردی از کمیته امداد کمک می‌گیرد و به سمت اشتغالزایی هدایت می‌شوند.

وی  به اشتغال ایجاده شده در کشور توسط این نهاد اشاره کرد و‌ ادامه داد: ۱۵درصد شغل‌های ایجاد شده در کشور توسط کمیته امداد ایجاد می‌شود که مشاغل خانگی از مهمترین شغل‌های ایجاد شده است.

شیران یادآور شد: در ابتدا برای ایجاد اشتغال ۲۰میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که با توجه  به نوع طرح و گسترش آنها این تسهیلات تا سقف ۱۰۰میلیون تومان قابل پرداخت است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران متذکر شد: اقساط تسهیلات کمیته امداد ۵ ساله و‌ با سود ۴درصد است.

وی از مردم خیر و‌ نیکوکار استان دعوت کرد در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید به ۱۷هزار دانش‌آموز و‌ دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران کمک کنند تا با دغدغه کمتری سال تحصیلی خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول