اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

فارس از آن سوی تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد

عقب‌گرد 162 واحدی شاخص کل بورس/فرصت کوتاه خرید لیدرها فراهم شد

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملاتی متعادل و کم حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی شاهد بودند که به نظر می‌رسید با توجه به عزم فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها برای عدم عرضه کالا از هفته آینده، امروز آخرین فرصت برای جمع‌آوری سهم‌های ارزنده بود.

عقب‌گرد 162 واحدی شاخص کل بورس/فرصت کوتاه خرید  لیدرها فراهم شد

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروزسه شنبه 30 مرداد ماه 97 با کاهش 162 واحدی به رقم 136 هزار و 910 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش  144واحدی عدد 20 هزار و 50 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 295 واحدی به رقم  144 هزار و 699 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با کاهش 109 واحدی به رقم 100 هزار و 804 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 371واحدی عدد  272 هزار و 960 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 2 بر روی رقم یک هزار و 553 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 196واحد ، فولاد خوزستان با 116 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 115 واحدکاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  شرکت ملی صنایع مس ایران با 161 واحد،پالایش نفت اصفهان با 114 واحد و پالایش نفت تهران با 113 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 485 میلیارد و 551 میلیون  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 580 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 118هزار و 215نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های افست، بیمه حافظ، بیمه میهن، سبحان دارو، سرمایه‌گذاری نیرو، مهندسی تکنوتار، بین‌المللی محصولات پارس، سرمایه‌گذاری نیروگاهی ایران، ایران تایر،فنرسازی زر، ماشین‌سازی اراک، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، تولید برق عسلویه مپنا، شیر پاستوریزه پگاه گلستان و درخشان تهران، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌ پتروشیمی غدیر، فرآوری ذغال سنگ پرورده طبس، تولید و صادرات ریشمک، گروه فن‌آوا، دامداری تلیسه‌نمونه، شیر پاستوریزه پگاه گلستان، بانک قرض‌الحسنه رسالت، و ایرکاپارت صنعت بازگشایی شدند.

به گزارش فارس امروز در بازار معاملات بلوکی سهام، بیش از 37 و نیم میلیون سهم سرمایه‌گذاری ساختمانی نوین، به ارزش 5 و نیم میلیارد تومان، در حالی واگذار شد که در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 10 میلیون سهم پتروشیمی شیراز به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. در معدنی املاح ایران نیز بیش از 3 میلیون سهم به ارزش 4 و نیم میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

بر اساس این گزارش امروز در حالی معاملات بازار سهام در مدار متعادلی دنبال شد که یک روز پس از عرضه‌های بورس کالا در رینگ‌های فولادی و پتروشیمی بر اساس ارز 4200 تومانی، روند بازار سهام حاکی از برقراری استراتژی صبر تا روشن شدن همه جزئیات تصمیم وزارت صنعت و سازمان بورس بر سر عرضه‌های فولاد و پتروشیمی در بورس کالا داشت.

در همین زمینه امروز فرصت خوبی برای جمع‌آوری سهم‌های این گروه برای حقیقی‌ها ایجاد شد که برخی معامله‌گران از آن به خوبی استفاده کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول