اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

وودی آلن با «خدا» به تئاتر مولوی می‌آید/پروژه نمایشی جدید تجربه گرایانه

یک نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر عنوان کرد: پروژه نمایشی جدید«خدا» اثری از وودی آلن برای اجرا در مجموعه تئاتر مولوی آماده می‌شود.

وودی آلن با «خدا» به تئاتر مولوی می‌آید/پروژه نمایشی جدید تجربه گرایانه

رحمت امینی نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر ضمن بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: پروژه نمایشی جدید «خدا» اثری از وودی آلن در واقع یک هجو بر نمایش‌های کمدی یونان باستان است.

وی در ادامه افزود: این کار در سیر کارهای من یک تجربه نسبتا جدید محسوب می‌شود چرا که عمده کارهای کمدی من ایرانی بوده و البته در همان مسیر هم کارهایم را ادامه می‌دهم اما چیزی که باعث شد این  متن انتخاب شود، پروژه‌ای بود که در تالار مولوی تعریف شد و آن هم کار مشترک اساتید دانشگاه با جمعی از دانشگاهیان اعم از دانشجویان و همکاران بود، این متن قابلیت‌های ویژه تجربه گرایانه برایم داشت.

امینی با اشاره به اینکه نزدیک به بیست نفر درگیر کار بازی در این کار می‌شوند، گفت: این افراد اعم از تئاتری‌های با تجربه تا دانشجویان رشته تئاتر و سایر رشته‌ها و هم دانش آموختگان و مدرسان هستند. افرادی چون وحید آقاپور، سام کبودوند، سارا الهیاری، پژمان یاوری، سینا نصرالهی، عرفان صفری،ابوذر ساعدی نسرین تاجی و ... در این کار بازی خواهند کرد. 

وی در ادامه افزود: علی رغم اینکه به نظر می‌رسد چنین پروژه‌ای از نمایشنامه وودی آلن کار ساده‌ای باشد اصلا اینطور نیست ، خود دست گرفتن چنین کاری ترسناک و البته جالب است. 

امینی اجرای این کار را برای اوایل مهر ماه بعد از دهه اول محرم به شمار آورد و گفت: کار کمدی آنچنانی ندارد که برای بعد از دهه اول محرم مشکلی داشته باشد بیشتر یک نوع طنز زیرپوستی است.

این کارگردان و نمایشنامه نویس گفت: تعدادی همسرا هم بین بازیگران هستند با توجه به اینکه موسیقی کار هنوز تکلیفش مشخص نشده امکان دارد در داخل همان فضای بازی توسط خود بازیگران و همسراها کار شود.

وی در ادامه افزود: از اواخر خرداد و اوایل تیر تمرین گروه شروع شده و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد.

امینی درباره انتخاب بازیگران کار گفت: الان تمرینات انجام می‌شود با تیمی که وجود دارد البته هنوز تصویب نشده کار تجربه گرایانه است امکان تغییر بازیگر دارد مثلا فرزین محدث مدتی با ما تمرین کرد و ممکن است باز هم به کار بپیوندد.

وی درباره حضورشان در جشنواره فجر گفت: درحال حاضر از فراخوان فجر امسال مطلع نیستم اگر تا انتهای مهر بتوانیم کار ارسال کنیم که ما هم پیشنهاد این کار را خواهیم داشت.

امینی  در پایان گفت: امیدواریم در قدم اول کار خودمان را راضی کند و از آب و گل در بیاید و در این صورت قطعا تماشاگران را هم راضی خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول