اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

طراحی سیستم هوش مصنوعی برای تولید ویدئوهای دروغین

فناوری هوش مصنوعی علاوه بر مزایایی که دارد، می تواند کارکردهای مخربی نیز پیدا کند که یکی از آنها تولید ویدئوهای قلابی و دروغین از افراد مختلف است.

طراحی سیستم هوش مصنوعی برای تولید ویدئوهای دروغین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز، فناوری هوش مصنوعی علاوه بر مزایایی که دارد، می تواند کارکردهای مخربی نیز پیدا کند که یکی از آنها تولید ویدئوهای قلابی و دروغین از افراد مختلف است.

به عنوان مثال با این روش می توان ویدئوهایی از سیاستمداران معروف تهیه کرد که در حال موضع گیریهایی عجیب و جنجالی هستند و حتی از این طریق صلح و امنیت انسانی را دچار چالش کرد.

به تازگی یک گروه بین المللی از محققان به رهبری متخصصان موسسه ماکس پلانک در آلمان سیستم هوش مصنوعی منحصر به فردی ابداع کرده اند که با دستکاری حالات چهره افراد در یک ویدئو امکان افزودن هر نوع گفتاری را به چهره این افراد فراهم می آورد.

بنابراین مخاطبان این ویدئوها باور خواهند کرد که افراد یادشده واقعا جملات نسبت داده شده به آنها را بر زبان آورده اند. دستکاری حالات سر و حتی نحوه زل زدن فرد در ویدئو از جمله دیگر مزایای استفاده از این سیستم است. از این فناوری هوش مصنوعی می توان برای ایجاد تغییراتی در چشم و آبرو فرد استفاده کرد تا حرکات دهان وی با حرکات چشم و آبروی او سازگاری و مطابقت داشته باشد.

سیستم هوش مصنوعی جدید می تواند تمامی جزئیات حرکات اجزای صورت افراد اعم از دهان، بینی، سر، ابرو و غیره را به خاطر بسپارد و این حرکات را برای نقش آفرینی فرد هدف به صورت دلخواه خود به کار بگیرد.

این فناوری اگر چه قابل سواستفاده است، اما جنبه های مثبتی نیز دارد و به عنوان مثال می توان از آن برای باورپذیر کردن دوبله فیلم های سینمایی به زبان های دیگر استفاده کرد. زیرا با استفاده از سیستم یادشده می توان حرکات لب و دهان شخصیت های هر فیلم را هم در حین دوبله به زبانی دیگر تغییر داد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول