اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری‌های صنعتی ازبکستان و تاجیکستان افزایش می‌یاید

ازبکستان و تاجیکستان در مورد گسترش بیش از پیش همکاری‌های صنعتی به توافق رسیدند.

همکاری‌های صنعتی ازبکستان و تاجیکستان افزایش می‌یاید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان و تاجیکستان در مورد گسترش بیش از پیش همکاری‌های صنعتی بین کارخانجات 2 کشور به توافق رسیدند.

طرفین همچنین در خصوص بررسی و تنظیم پیشنهادات درباره گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل بین ازبکستان و تاجیکستان توافق کردند.

این توافق در چارچوب گفت‌وگوهای مقامات وزارت بازرگانی ازبکستان با هیئت تاجیکستان به سرپرستی «شوکن بابازاده» وزیر صنعت و فن آوری‌های جدید این کشور حاصل شده است.

در این دیدار نمایندگان اتحادیه و شرکت‌های بزرگ 2 کشور در زمینه‌های معدن و فلزسازی، نساجی، ساختمانی، میوه و سبزیجات، داروسازی، الکترونیکی، حمل و نقلی، بازرگانی، نفت و گاز و دیگر حوزه‌ها حضور داشتند.

2 طرف در این دیدار ابعاد اولویت دار همکاری‌ها در زمینه‌های صنعتی و بازرگانی، نظامی، تنظیم قراردادهای سرمایه گذاری و بازرگانی و همچنین افتتاح کارخانجات مشترک را بررسی کردند.

شرکت کنندگان این دیدار تاکید کردند که چنین گفت‌وگوهایی به برقراری روابط نزدیک بین کارخانجات 2 کشور کمک می‌کند.

طرفین پایبندی خود را برای ارائه کمک همه جانبه برای برقراری همکاری‌های متقابل در زمینه‌های صنعتی و بازرگانی تاکید کردند.

مبادلات بازرگانی 2 کشور در سال 2017 میلادی با 20 درصد افزایش نسبت به سال 2016 میلادی در سطح 240 میلیون دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 24 واحد شرکت از جمله یک شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران تاجیکستان و در تاجیکستان نیز 9  شرکت با سرمایه سرمایه گذاران ازبکستان فعالیت می‌کنند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، تاجیکستان استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 6 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 20 اکتبر سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کرده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول