اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

امروز

دعای عرفه با حضور پرشور زائران در کربلا برگزار می‌شود

زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه در روایت بسیار تأکید شده است، بر همین اساس بسیاری از مسلمانان دعای عرفه را امروز بعد از نماز ظهر و عصر در بین‌الحرمین، سرداب حرم امام حسین(ع) و سرداب حضرت عباس(ع) زمزمه می‌کنند.

دعای عرفه با حضور پرشور زائران در کربلا برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امروز نهم ذیالحجه هم‌زمان با روز عرفه است که در کشور عراق نیز فردا روز عید قربان است.

با توجه به اینکه زیارت امام حسین(ع) در روز عرفه بسیار تأکید شده است، هر ساله بسیاری از مسلمانان به ویژه ایرانیان در این روز خود را به کربلا می‌رسانند تا دعای عرفه را در بین‌الحرمین زمزمه کنند.

در روایتی از امام صادق(ع) داریم: «هر کس قبر امام حسین(ع)را روز عرفه زیارت کند، خداوند برای او هزار هزار حج به مراه حضرت قائم (عج)، و هزار هزار عمره با رسول خدا (ص) و ثواب آزاد کردن هزار هزار برده و به اندازه هزار هزار اسب و خداوند او را می‌نامد. بنده صدیق من به وعده من ایمان آورده و ملائکه ندا می‌دهند فلانی صدیق است و خداوند از بالای عرش خود او را تزکیه کرده است و در زمین کروبی نامیده می‌شود».(تهذیب الاحکام/ج6/ص517)

برنامه‌های روز عرفه در کربلا بعد از برپایی نماز ظهر و عصر اجرا می‌شود به طوری که زائران و مجاوران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، دعای عرفه را در بین‌الحرمین، سرداب امام حسین(ع) و سرداب حضرت عباس(ع) زمزمه می‌کنند. در این روز مستحب است که افراد در زیر آسمان به گناهان خود اقرار کرده و پس از آن زیارت امام حسین(ع) را بخوانند.

به گزارش فارس، دعای شب عرفه نیز شب گذشته در سرداب امام حسین(ع) و سرداب حضرت عباس(ع) با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران برپا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول