اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

باید رقابت‌ها را از نظام آموزشی به‌ویژه ابتدایی حذف کنیم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: باید رقابت‌ها را از نظام آموزشی به‌ویژه ابتدایی حذف کنیم و معلمانی پرورش دهیم که این نگرش را در جامعه توسعه دهند که توفیق امری جمعی است.

باید رقابت‌ها را از نظام آموزشی به‌ویژه ابتدایی حذف کنیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی کارورزی دانشگاه فرهنگیان، رهرو راه بودن و گام برداشتن در مسیر اولیاء و انبیای الهی را از لوازم دوست داشتن اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: منبع اصلی برای فراگیری اصول و الگوی معلم و شاگردی و شیوه های راهبری، کتاب وحی است.

وی خطاب به اساتید کارورزی، ادامه داد: تأثیر راهبر در بحث کارورزی بسیار با اهمیت است؛ دانشجومعلم در تمامی زمانی که تحت هدایت شماست از شما تأثیر می‌پذیرد و تجربه کسب خواهد کرد.

حکیم زاده، استادان کارورز و کارورزی را به سبب تأثیر در شکل‌دهندگان آینده جامعه ایران و جهان تأثیرگذار ترین کار برشمرد و افزود: استادان کارورزی حلقه‌های واسط میان معلم باتجربه و دانشجو معلم هستند و با تنظیم رابطه و ایجاد درک درست از معلمی به دانشجومعلمان می آموزند چگونه معلم باشند و نسل آینده را بسازند.

وی با تأکید بر اهمیت قدردانستن و احترام به تجارب معلمان، خاطر نشان کرد: استاد کارورز علاوه بر انتقال هنر معلمی  و کلاس‌داری می تواند منابع خوب برای دریافت راهکار به دانشجو معرفی کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، ویژگی‌های شخصیتی را مهم‌ترین صلاحیت لازم معلمی برشمرد و گفت: معلمان با ویژگی‌های شخصیتی‌شان در ذهن‌ها ماندگار می‌شوند.

وی با بیان اینکه آماده سازی دانشجومعلمان برای تدریس تنها یک بعد تربیتِ معلم شایسته است، تصریح کرد: بعد روانی و عاطفی، جو اجتماعی و تعاملی، بعد فیزیکی و آکادمیک 4 بعد مدرسه است که در تربیت معلم باید آنها را دید.

حکیم زاده اضافه کرد: شاید مهم‌ترین جنبه آمادگی و کسب مهارت معلمی توجه به بعد عاطفی و روانی در مدارس است که مورد غفلت واقع شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حاشیه در کارورزی، اظهار کرد: با ورود بحث یادگیری معکوس به مدارس، نقش معلم تغییر یافته و شما وظیفه دارید معلمان را برای این نقش جدید آماده کنید.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، تعاملات درست و ایجاد دوستی و محبت را عامل موفقیت در حرفه معلمی دانست و گفت: معلمان آینده باید نسبت به این موضوع آگاه شوند که با پذیرش و احترام به همه دانش‌آموزان و ایجاد این پیام مثبت که همه دانش‌آموزان می توانند موفق باشند، در ایجاد فضای شاد در مدارس موثر هستند.

حکیم زاده توجه جدی و وفاداری به سند تحول بنیادین را از انتظارات آموزش و پرورش از دانشگاه عنوان و اظهار کرد: در سند تحول بنیادین، اولویت تخصیص منابع با دوره ابتدایی است و انتظار می‌رود این نگاه مثبت به دوره ابتدایی به عنوان تأثیرگذارترین دوره و افتخار معلم ابتدایی بودن، به نومعلم انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه برای رفتار همدلانه و عادلانه در جامعه امروز معلمان باید در دوره ابتدایی این نگرش را شکل دهند، اضافه کرد: باید رقابت‌ها را از نظام آموزشی به‌ویژه ابتدایی حذف کنیم، معلمانی پرورش دهیم که این نگرش را در جامعه توسعه دهند که توفیق امری جمعی است و بانفع جمعی و مسؤولیت اجتماعی موفق خواهیم بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، از دانشگاه خواست تا متناسب با رویکرد آموزش و پرورش و در راستای رقابت زدایی در کارورزی‌ها، اهتمام به کار مشارکتی و توفیق جمعی را به نومعلمان آموخت.

وی در ادامه بر اصلاح نگرش خانواده با ترویج دید مثبت از سوی معلمان تأکید و خاطر نشان کرد: باید بیندیشیم که برای ساختن مدارس بهتر به عنوان کانون ساخت جامعه بهتر چه باید کرد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول