اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در چهل و نهمین سالروز آتش زدن مسجدالاقصی

حماس: آزادسازی مسجدالاقصی جز با پرداخت بهای آن صورت نمی‌گیرد

حماس در بیانیه‌ای همزمان با چهل و نهمین سالروز آتش زدن مسجدالاقصی بر توانایی مقاومت برای آزادسازی فلسطین و قلب آن یعنی قدس و مسجدالاقصی تأکید کرد.

حماس: آزادسازی مسجدالاقصی جز با پرداخت بهای آن صورت نمی‌گیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حماس به مناسبت فرا رسیدن چهل و نهمین سالروز سوزاندن مسجدالاقصی بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد آزادسازی فلسطین و مسجدالاقصی بهایی دارد که باید پرداخته شود.

بر اساس گزارش وب‌سایت رسمی حماس، در بیانیه مذکور آمده است، «آزادسازی فلسطین و مقابله با توطئه‌ها و در رأس آن، "معامله قرن" نیاز به توحید صفوف دارد و کوتاه‌ترین راه برای آشتی ملی، تعهد به توافق ۲۰۱۱ قاهره، لغو فوری تحریم‌های تشکیلات خودگردان علیه نوار غزه و تشکیل دولت وحدت ملی است که زمینه را برای برگزاری انتخابات ریاستی و شورای قانونگذاری فراهم کند.

حماس افزود: اصل نبرد ما با رژیم اشغالگر بر اساس هدفی اصیل یعنی آزادسازی فلسطین و قلب آن یعنی مقدسات اسلامی و مسیحی و در رأس همه اینها قدس و مسجدالاقصی است. آزادسازی مسجدالاقصی جز با پرداخت بهای این موضوع انجام نمی‌شود؛ حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی قادر به ادامه مبارزه برای آزادی‌سازی فلسطین و قدس و بازگشت آوارگان و نیز آزادی اسرا به علاوه ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس است.

در ادامه این بیانیه آمده است: راهپیمایی‌های بازگشت یکی از ابتکارات ملت ماست که هیچ کسی از آن شانه خالی نخواهد کرد، بر حمایت از ملتمان برای ادامه این مذاکرات تا رسیدن به اهداف و شکست محاصره تأکید می‌کنیم. مذاکرات در قاهره هم با هدف شکست محاصره غزه و توقف حملات به ملت محاصره شده ما صورت گرفت.

حماس سپس به تمامی فلسطینی‌های مدافع مسجدالاقصی در قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ و شهدا و مجروحان راهپیمایی‌های بازگشت درود فرستاد؛ شهدا و مجروحانی که بویژه در روز انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی (۱۴ می ۲۰۱۸/ ۲۴ اردیبهشت ۹۷) تعداد آنها بالا بود (بیش از ۶۰ شهید و ۲۶۰۰ زخمی) .

روز ۳۱ مرداد ۱۳۴۸ برابر ۲۱ اوت ۱۹۶۹ «مسجد الاقصی»، اولین قبله مسلمانان جهان و یکی از مقدس‌ترین مکان‌های مورد احترام ادیان آسمانی، توسط صهیونیست‌های تندرو به آتش کشیده شد و خسارات قابل توجهی به آن وارد آمد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول