اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان:

برگزاری طرح توان‌افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی در گلستان/ آمار دقیقی از تعداد بانوان کارآفرین وجود ندارد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از برگزاری طرح توان‌افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی «مسیر کسب و کار من» در استان خبر داد.

برگزاری طرح توان‌افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی در گلستان/ آمار دقیقی از تعداد بانوان کارآفرین وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کلثوم غفاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان از برگزاری طرح توان‌افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی «مسیر کسب و کار من» خبر داد و اظهار کرد: این کارگروه در حوزه ایجاد اشتغال و کارآفرینی با حضور 100 تن از زنان و جوانان کارآفرین و یا دارای ایده کسب و کار است برگزار می شود.

وی ادامه داد: این کارگروه به مدت سه روز از 28 لغایت 30 مردادماه جاری به سفارش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و با همکاری بنیاد ملی کسب و کار زنان و بنیاد نخبگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان تصریح کرد: این طرح از از اوایل اردیبهشت‌ماه جاری کلید خورد و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها انجام شد و با دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه کسب و کار و فرمانداری‌ها مکاتبه صورت گرفت.

غفاری یادآور شد: بیش از 180 نفر متقاضی شرکت در این کارگاه آموزشی بودند که بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان پس از ارزیابی 100 نفر را برای شرکت در این طرح انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه استان گلستان هشتمین استان است که این کارگاه آموزشی را برگزار می‌کند، اذعان کرد: شرکت‌کنندگان در طرح توان‌افزایی زنان با رویکرد کار آفرینی برای ادامه حضور در کارگاه گزینش می‌شوند و در نهایت حدود یک سوم از افراد منتخب به تهران راه می‌یابند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان از اعطای تسهیلات توسعه روستایی به افراد دارای کسب و کار خبر داد و افزود: روستائیان دارای کسب و کار از طریق ثبت‌نام در سامانه «کارا» می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

غفاری متذکر شد: بر اساس توافقنامه‌ای که با اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام شد قرار است 300 پرونده اشتغال و کارآفرینی برای گرفتن تسهیلات معرفی شوند، از این رو بانوان ساکن شهرها که نمی‌توانند از تسهیلات توسعه روستایی استفاده کنند از این طریق می‌توانند از تسهیلات این بخش بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: بانوان کارآفرین می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اخذ مجوز اقدام کنند اما بانوانی که به ما مراجعه نظارت بر عهده ما خواهد بود.

* راه‌اندازی 40 صندوق خرد زنان روستایی در گلستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بیان اینکه آمار دقیق و قطعی از تعداد بانوان کارآفرین وجود ندارد، ابراز کرد: برای ورود بانوان کارآفرین سامانه‌ای در ذیل معاونت سیاسی طراحی شده و تاکنون بیش از 300 بانوی کارآفرین در این سامانه ثبت‌نام کردند.

غفاری از راه‌اندازی 40 صندوق خرد روستایی ویژه زنان به‌مناسبت 40 سالگی انقلاب خبر داد و یادآور شد: رونق صندوق‌های خرد زنان پشتیبانی مناسبی برای فعالیت‌های زنان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سیاست استاندار گلستان مبنی بر حمایت از روستائیان ایجاد روستای بدون بیکار در دستور کار قرار گرفت و هر شهرستان به ایجاد سه روستای بدون بیکار ملزم شد که در همین راستا امور بانوان و خانواده استانداری گلستان مدیریت یکی از روستاهای بدون بیکار در روستای «اسبومحله» شهرستان گرگان را برعهده گرفت.

*به خودم نمره 14 می‌دهم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان تصریح کرد: وضعیت اقتصادی که امروز در کشور حاکم شده و همچنین شرایط نامساعدی که از سوی دشمن برای جهوری اسلامی ایجاد شده درصدد هستیم کسب‌وکارهای داخلی را رونق دهیم و از فعالیت‌های داخلی بیشتر حمایت کنیم.

غفاری با بیان اینکه در سال گذشته به‌همت 20 سازمان مردم‌نهاد طرح «توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی» در 20 نقطه استان گلستان برگزار شد، گفت: این طرح امسال در 12 نقطه از استان گلستان اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که به خود چه نمره‌ای می‌دهید بیان کرد: به خودم نمره 14 می‌دهم.

انتهای پیام/83018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول