اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

زلزله‌ای به بزرگی 6.3 ریشتر بار دیگر «لومبوک» اندونزی را لرزاند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.3 ریشتر بار دیگر جزیره توریستی «لومبوک» در اندونزی را لرزاند.

زلزله‌ای به بزرگی 6.3 ریشتر بار دیگر «لومبوک» اندونزی را لرزاند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برای چندمین بار طی هفته‌های اخیر جزیره توریستی «لومبوک» در اندونزی با زلزله ۶.۳ ریشتری به لرزه درآمد.

به نوشته سایت شبکه خبری آسیا، سازمان زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد روز یکشنبه (امروز) زمین‌لرزه دیگری در عمق ۸کیلومتری زمین در جزیره لومبوک روی داد. 

دو هفته پیش زلزله ۶.۹ ریشتری در جزیره لومبوک بیش از ۴۰۰ کشته برجا گذاشته، خانه‌های زیادی را تخریب کرده و هزاران گردشگر را فراری داد.

هنوز گزارشی از تخریب یا تلفات زلزله یکشنبه داده نشده است. عمق زلزله امروز کم بوده و ساکنان شرق لومبوک آن را به خوبی حس کرده‌اند. 

امروز زلزله قدرتمند دیگری در اقیانوس آرام روی داد که به گفته کارشناسان به دلیل عمق بسیار زیاد کانون زلزله، خساراتی را به کشورهای نزدیک وارد نکرده و هشدار سونامی داده نشده است. 

پیش از زلزله ۶.۹ ریشتری لومبوک در روز ۵ آگوست (۱۴ مرداد)، زلزله دیگری به بزرگی ۶.۴ ریشتر در این جزیره روی داده بود. این زمین‌لرزه‌ها  پس‌لرزه‌های زیاد و در برخی موارد بیش از ۵ ریشتر، داشتند. 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول