اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

رئیس هیأت نجات غریق مازندران خبر داد

ادامه جست‌وجوها برای یافتن جسد غرقی در دریای نوشهر/پایان زندگی 10 مازندرانی در دریا

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران گفت: تعداد غریق در دریای مازندران 10 نفر بومی مازندران هستند که نسبت به سال گذشته در حال افزایش بوده و رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

ادامه جست‌وجوها برای یافتن جسد غرقی در دریای نوشهر/پایان زندگی 10 مازندرانی در دریا

نقی کریمیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: عصر روز گذشته  یک نفر در دریای نوشهر غرق شد که جست‌وجوها برای یافتن جسد ادامه دارد.

وی افزود: از آغاز طرح‌های دریا تاکنون شهرهای نوشهر، محمودآباد و بابلسر بیشترین غریق را دادند که سعی ما بر این بوده بیشترین تعداد ناجیان غریق را در این مناطق متمرکز کنیم.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران اضافه کرد: مردم دریا را مانند استخر می‌دانند و وقتی گرفتار می‌شوند تازه می‌فهمند که باید به توصیه‌ها توجه می‌کردند.

کریمیان با اشاره به اینکه از آغاز طرح‌های سامان‌دهی تاکنون ۲۷ نفر در دریای مازندران غرق شدند، اضافه کرد: البته این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه چقدر خوب است مردم این همه زحمت را می‌بینند رعایت کنند، تصریح کرد: اگر مردم همراه باشند و به ما کمک کنند و همچنین بحث فرهنگ‌سازی در زمینه غریق همانند تصادفات جاده‌ای مطرح شود، به‌طور حتم می‌توانیم آمار غریق را به صفر برسانیم.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران یادآور شد: براساس پیش‌بینی هواشناسی، روزهای آینده دریای مازندران به‌صورت مواج بوده و شنا ممنوع است که ضرورت دارد مردم به توصیه‌ها توجه کنند.

کریمیان بیان کرد: لازم است افراد از شنا در مناطق سنگ‌چین و اسکله پرهیز کنند، چراکه در این مناطق افراد درگیر گودال می‌شوند در این زمینه مرگ‌های دسته‌جمعی داشتیم که لازم است افراد مراعات کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی در حال غرق شدن است لازم است از نجات و وارد شدن به دریا پرهیز شود بلکه باید از امدادگران، قایق‌رانان و جت‌رانان کمک گرفته شود در صورت نبودن در دسترس از طناب استفاده شود.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران با اعلام اینکه امسال سه مورد غریق دسته‌جمعی داشتیم، افزود: حادثه تلخ و ناگوار اینکه دو کودک در دریای مازندران غرق شدند که لازم است والدین چشم از کودکان خود برندارند.

کریمیان تصریح کرد: موضوع مهم دیگر این است شناگران در مسیر قایق‌رانان و جت‌رانان قرار نگیرند، در این زمینه ۱۰ مورد تصادف دریایی داشتیم که ۶ نفر فوت و چهار نفر مصدوم شدند.

وی یادآور شد: از تعداد غریق در دریای مازندران ۱۰ نفر بومی مازندران هستند که نسبت به سال گذشته در حال افزایش بوده و رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

رئیس هیأت نجات غریق و غواصی مازندران ادامه داد: همچنین از ابتدای طرح‌های دریای در مازندران ۲هزار و ۶۵۵ نفر از خطر غرق شدن نجات‌یافتند که از این تعداد ۲هزار و ۳۱ نفر مرد و ۶۲۴ نفر زن هستند.

کریمیان در پایان عاجزانه از همه شناگران خواستار شد، به منجیان و امدادگران کمک کرده و با خاطره‌ای تلخ مازندران را ترک نکنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول