اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

«عمران‌ خان» در آستانه نخست وزیری پاکستان؛ اجرای مراسم تحلیف تا لحظاتی دیگر

عمران‌خان با شکست دادن رقیب خود توسط مجلس ملی پاکستان به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب شد و برای این مسئولیت مهم سوگند یاد می‌کند.

«عمران‌ خان» در آستانه نخست وزیری پاکستان؛ اجرای مراسم تحلیف تا لحظاتی دیگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «عمران‌‌ احمد‌خان‌ نیازی» رهبر حزب پیروز انتخابات پاکستان با پیروزی بر شهباز شریف کاندیدای اپوزیسیون، توسط اعضای مجلس به عنوان نخست وزیر انتخاب شد.

خان که بیست و دومین نخست وزیر پاکستان از زمان استقلال این کشور است توانست با کسب 176 رأی از جانب اعضای مجلس، شهباز شریف را که 96 رأی به دست آورده بود شکست دهد.

نمایندگان حزب مردم در رأی‌گیری برای انتخاب نخست وزیر شرکت نکردند.

عمران‌خان بعد از انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر در یک پیام تلویزیونی خطاب به مردم پاکستان گفت: دولت وی خواهان گسترش روابط با کشورهای همسایه به ویژه ایران است.

خان افزود: تمام رهبران سیاسی و مردم برای بهبود اوضاع کشور با یکدیگر متحد شوند.

از سوی دیگر نمایندگان مجلس‌های ایالتی و مرکزی همچنین،سنا که تعداد نهایی آنان هزار و 100 نفر است، رئیس جمهوری جدید کشور را برای پنج سال انتخاب می کنند.

مراسم تحلیف نخست وزیر جدید با حضور ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان و مهمانان خارجی به ویژه نمایندگانی از کشور هند در حال برگزاری است.

پس از سوگند نخست وزیر سرود ملی پاکستان نواخته می‌شود و به عمران‌خان اجازه داده می‌شود در حضور چهره‌های سیاسی و مهمانان خارجی سخنرانی کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول