اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

مهدی چمران:

حماسه پاوه مانع تجزیه کشور شد

برادر شهید مصطفی چمران گفت: حماسه شکست حصر پاوه بحث تجزیه جمهوری اسلامی ایران را در اوایل انقلاب اسلامی خنثی کرد.

حماسه پاوه مانع تجزیه کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از فرمانداری پاوه، مهدی چمران در مراسم بزرگداشت سی و نهمین سالروز حماسه شکست حصر پاوه، اظهار داشت: شکست حصر پاوه یک حماسه ملی است و هویت شهر پاوه با این حماسه گره خورده است.

برادر شهید مصطفی چمران تصریح کرد: روشن‌بینی مردم پاوه و ایمان و اعتقادشان به مکتب اسلام و جمهوری اسلامی و علاقه‌شان به این آب و خاک سبب می‌شود که هرساله با شور و هیجان وصف ناپذیری این حماسه را گرامی بدارند.

وی با بیان اینکه در بیش از 24 سالگرد حماسه شکست حصر پاوه حضور داشته، گفت: به این حضور در بین این مردم عزیز، ولائی و انقلابی افتخار می‌کنم.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز، یادآور شد: پاوه و مردم انقلابی آن همیشه مایه افتخار ایران زمین و جمهوری اسلامی بوده و هستند.

شهاب نادری حضور در مراسم روز ملی پاوه را افتخاری بزرگ برای هر کسی دانست و افزود: مردمی که با گذشت 39 سال از حماسه شکست حصر پاوه این چنین با شور و نشاط و علاقه حضور پیدا می‌کنند به‌راستی شایسته احترام و خدمتگزاری هستند.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت پایدار با ایجاد اشتغال و توجه به معیشت مردم ایجاد می‌شود‌، گفت: باید دولت برای ایجاد و تثبیت امنیت پایدار به اشتغال جوانان و معیشت مردم توجه بیشتری کند.

نادری گفت: مردم و جوانان شهرستان مرزی پاوه با رشادت و فداکاری در هشت سال دفاع مقدس عشق و علاقه و اعتقادشان را به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اثبات کرده‌اند.

*مردم پاوه حق بزرگی بر گردن نظام و کشور دارند

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نبی‌اکرم (ص) کرمانشاه نیز، گفت: مردم پاوه حق بزرگی برگردن نظام و کشور دارند و همچنان تا آخرین قطره خون خود سد محکمی در مقابل معاندان و مخالفان نظام بوده و خواهند بود.

حجت‌الاسلام یوسفی به ایثار و فداکاری و رشادت و از خودگذشتگی مردم پاوه در جنگ نابرابر مرداد سال 58 اشاره کرد و گفت: امروز هم با حضور گسترده خود عهد و پیمان خود را با آرمان‌های انقلاب و شهدا تجدید کردند.

وی افزود: حصر پاوه با رشادت و فداکاری پاسداران، مقاومت مردم و فداکاری شهیدان 26 مردادماه همچون شهیدان چمران، وصالی و... و فرمان تاریخی و مسیحایی بنیانگذار جمهوری اسلامی شکسته شد.

یوسفی اظهار داشت: مردم پاوه همواره مورد لطف و محبت مقام معظم رهبری هم بوده و هستند که اعطای 2 مدال‌ تدین، دینداری و روشنفکری به این مردم نشان از علاقه معظم له به مردم پاوه است.

حصر شهر پاوه در مردادماه سال 1358 بعد از هفت روز درگیری با گروه‌کهای مزدور و خود فروخته با رشادت و فداکاری پاسداران، مقاومت و ایستادگی و همراهی مردم‌، فرماندهی شهید چمران و صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی‌(ره) به عنوان فرماندهی کل قوا شکسته شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول