اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آلمان با 8 هزار نظامی در یکی از بزرگترین رزمایش‌های ناتو شرکت می‌کند

یک روزنامه آلمانی از حضور گسترده نظامیان این کشور در یکی از بزرگترین رزمایش های ناتو در نروژ خبر داد.

 آلمان با 8 هزار نظامی در یکی از بزرگترین رزمایش‌های ناتو شرکت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش آلمان هشت‌هزار نظامی و ۱۰۰ تانک در قالب ماموریت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به نروژ می‌فرستد.

بنابر گزارش روزنامه آلمانی «تاگس‌اشپیگل»، از این رزمایش می‌توان به عنوان بزرگترین رزمایش ناتو از زمان پایان جنگ سرد تاکنون یاد کرد.  قرار است بیش از ۴۰ هزار سرباز از ۳۰ کشور عضو سازمان ناتو در این رزمایش حضور داشته باشند.

همچنین اعزام بیش از دو هزار وسیله نقلیه به این رزمایش که از ۲۵ اکتبر تا ۷ نوامبر (۳ تا ۱۶ آبان) برگزار خواهد شد، در برنامه ارتش آلمان قرار دارد.

در آخرین رزمایش مشابه ناتو، ارتش آلمان در سال ۲۰۱۵  فقط با حدود ۳ هزار سرباز شرکت کرده بود. هزینه برگزاری  رزمایش آتی، ۹۰ میلیون یورو برآورد شده است.

 در اوایل سپتامبر هم ارتش آلمان در رزمایش نظامی دیگری به  رهبری آمریکا حضور خواهد داشت که در اوکراین برگزار می‌شود. مسکو از برگزاری این رزمایش انتقاد کرده است. ارتش آلمان حداکثر با پنج نیروی آلمانی در این رزمایش که در مجموع ۱۴ کشور عضو ناتو با حدود ۲۳۰۰ نیرو در آن مشارکت خواهند داشت، شرکت می‌کند. از زمان آغاز بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴، ناتو شمار رزمایش‌های خود را افزایش داده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش در نامه‌ای به «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، از آنچه خودداری آلمان از تخصیص بودجه کافی به امور نظامی خوانده انتقاد و برلین را به سوءاستفاده از بودجه هنگفتی که آمریکا به ناتو اختصاص داده، متهم کرده است. در پی انتشار جزئیات این نامه، برخی سیاستمداران آلمانی از اینکه آینده روابط آمریکا و اتحادیه اروپا در معرض خطر قرار داشته باشد، ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول