اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نویسنده قطری: کشور ما مخالف تحریم‌های واشنگتن علیه تهران است

روزنامه‌نگار قطری با تاکید بر ضرورت اتکا بر گزینه گفت‌وگو از مخالفت کشورش با تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران خبر داد.

نویسنده قطری: کشور ما مخالف تحریم‌های واشنگتن علیه تهران است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «صالح غریب» نویسنده و روزنامه‌نگار قطری تاکید کرد که کشورش مخالف تحریم‌های اقتصادی تحمیلی واشنگتن علیه تهران است و نشستن پشت میز گفت‌وگو بهترین راهکار برای دور نگه داشتن منطقه از تنش و تهدید است.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری عراقی «المعلومة» اظهار داشت: پافشاری دولت «دونالد ترامپ» بر اعمال تحریم‌های اقتصادی به دور از جامعه بین‌الملل، منطقه را به سوی جنگ سیاسی و اقتصادی سوق می‌دهد.

این نویسنده افزود: قطر با راهکارهای سیاسی همراه است نه تحریم‌های اقتصادی یا گرسنه کردن ملت‌ها. بهترین راهکار، نشستن با تهران پشت میز مذاکره است مشابه آنچه  با پیونگ یانگ صورت گرفت.

این در حالی است که سال پیش در پی اقدام عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات متحده عربی مبنی بر تحریم دوحه، با وارد کردن این اتهام که قطر باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود، ایران به درخواست کمک دوحه پاسخ مثبت داد تا جایی که حتی وزیر خارجه قطر گفت که در نتیجه تحریم‌های اقتصادی عربستان و متحدانش، دوحه از نظر اقتصادی به تهران نزدیک‌تر شده است. 

رئیس مجلس شورای قطر نیز اذعان کرده است که اگر کمک ایران نبود، قطر امکان خروج از تحریم (عربستان و متحدانش) را نداشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول