اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زنجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بدون منزوی؛ نمی‌توان شعر معاصر را معنا کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه با منزوی غزل ایران مسیر خاص خود را پیدا کرد، گفت: بدون منزوی؛ نمی‌توان شعر معاصر را معنا کرد.

بدون منزوی؛ نمی‌توان شعر معاصر را معنا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان،  عباس صالحی صبح امروز در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از حضور در شهر شور و شعور حسینی اظهار کرد: زنجان را با توصیفات مختلفی می‌توان معرفی کرد و شناخت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از دریچه‌های شناخت زنجان شعر است؛ گفت: مرحوم حسین منزوی از جمله شاعرانی است که در شعر معاصر ما جایگاه قابل توجهی داشته و دارد.

وی با اشاره به عمر کوتاه منزوی تصریح کرد: هر چند عمر او کوتاه بود؛ اما او همچون سهراب سپهری در آسمان ایران درخشید و ماند.

صالحی با اشاره به اینکه با منزوی غزل ایران مسیر خاص خود را پیدا کرد؛ گفت: تغزل ایرانی که سابقه تاریخی در شعر ما دارد و غزل یکی از گونه‌های خاص شاعرانگی ایرانی است با منزوی مضمون و قالب جدید پیدا کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: زندگی منزوی چه در زنجان؛ چه در تهران و چه در رفت‌و‌آمدها؛ در اثرگذاری بر کانون‌های شعری و هم از طریق شعرهایی که سروده بود یکی از حلقه‌های اتصال جدی شعر معاصر ما است.

وی خاطر نشان کرد: بدون منزوی شاعر زنجانی؛ نمی‌توان شعر معاصر را معنا کرد.

انتهای پیام/73009/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول