اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسؤول دبیرخانه منطقه جنوب انجمن علوم گردشگری ایران عنوان کرد

رصد بارش شهابی موضوع دوشنبه‌های گردشگری/ موعد رویت صور فلکی و پدیده برساووشی

مسؤول دبیرخانه منطقه جنوب انجمن علوم گردشگری ایران گفت: مردادماه بهترین زمان برای تحقق رویای علاقمندان به گردشگری نجومی در فارس است که دوشنبه‌های گردشگری در شیراز از این فرصت استفاده بهینه کرد.

رصد بارش شهابی موضوع دوشنبه‌های گردشگری/ موعد رویت صور فلکی و پدیده برساووشی

مسوول دبیرخانه منطقه جنوب انجمن علوم گردشگری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با ابراز رضایت از برگزاری یک تور 35 نفره از شرکت‌کنندگان دومین برنامه دوشنبه‌های گردشگری به خبرنگار فارس اظهار داشت: دوشنبه‌های گردشگری که به همت انجمن علمی گردشگری ایران برگزار می‌شود این بار تور رصد بارش شهابی برساووشی را در محل مجموعه ورزشی تفریحی و گردشگری پولادکف سپیدان تجربه کرد.

 

محسن عامری ادامه داد: در این برنامه علاوه بر بحث و تبادل‌نظر درباره شاخه گردشگری نجومی و رصد آسمان شب، برنامه آیینی عشایر، پذیرایی با خوراک محلی و نوشیدنی‌های گیاهی، مسابقه طناب‌کشی و ... برگزار شد.

وی با ابراز رضایت از حضور راهنمایان حرفه‌ای گردشگری نجومی در این برنامه عنوان کرد: با حضور این 2 راهنما، فرصت آشنایی با انواع اجرام آسمانی و صورت‌های فلکی مختلف و بارش شهابی برساووشی برای شرکت‌کنندگان فراهم شد.

عامری افزود: شرکت‌کنندگان در این برنامه سیاره‌های مشتری، زحل و مریخ، کهکشان راه شیری و کهکشان آندرومدا، 15 صورت فلکی قابل رویت در این فصل از جمله خوشه پروین، ثور، برساووش، ذات الکرسی، دب اکبر و دب اصغر، هرکولس و جبار را رصد کردند.

وی با توصیف پدیده بارش شهابی بَرساوُوشی بیان کرد: این رخداد یکی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است که این بارش شهابی از تودهٔ ذرّات برجای‌مانده از دنباله‌دار سوئیفت‌تاتل به وجود می‌آید و معمولاً از 27 تیر تا سوم شهریور فعّال است که بازهٔ زمانی بلندی برای بارش شهابی به‌شمار می‌آید.

عامری تاکید کرد: اوج این بارش شهابی معمولاً هرساله در بیست و دوم مرداد روی‌می‌دهد و کانون این بارش در ناحیه صورت فلکی برساووش و نزدیکی مرز آن با ناحیه صورت فلکی ذات‌الکرسی واقع شده ‌است که به همین دلیل است که به آن بارش شهابی برساوشی می‌گویند.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی که در دوشنبه‌های گردشگری در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: با در نظر گرفتن حوزه‌های مختلف در گردشگری فرصتی برای معرفی و تبادل نظر بهتر در زمینه انواع گردشگری و شناخت بهتر این صنعت فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول